Helpen creatine tabletten echt voor meer spiermassa te krijgen?

Zijn er nog andere tips, voor als je gaat fitnessen puur om meer spiermassa te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Creatine helpt, maar je moet wel weten hoe je het gebruikt. Het werkt het beste als je het met druivensuikerdrank inneemt. En je moet geen koffie drinken, als je creatine gebruikt, want de cafeïne doet de werking van de creatine grotendeels te niet.

Verder moet je het niet altijd gebruiken, 6 weken wel en dan weer 6 weken niet. De creatine vergroot namelijk de opnamecapaciteit van de spieren, het opnemen van geloof o.a. amiozuren. Als je creatine 6 wkn gebruikt kunnen je spieren meer van deze stoffen opnemen, zou je doorgebruiken dan wordt dit langzaam minder. Als je stopt 'denken' je spieren ik krijg minder. Je spieren gaan zich dan aanpassen zodat ze zonder creatine toch meer stoffen op kunnen nemen. Na zes weken wanneer de opnamecapaciteit niet meer zo hard groeit kun je weer beginnen met creatine zodat het de spieren weer meer kunnen opnemen, dan stop je weer en begint het proces weer opnieuw.

Je spieren herstellen sneller wanneer je Creatine gebruikt, dat komt doordat ze meer aminozuren op kunnen nemen, deze zuren kun je ook gaan slikken, maar ze zitten ook in vlees. Verder moet je natuurlijk ook gewoon hard door blijven trainen. Verder kun je Creatine het best gebruiken wanneer je fitness in kleine set dus zes weken 6 herhalingen creatine gebruiken. zes weken stoppen is sets van 10 bijvoorbeeld. Het werkt het best bij piekvermogen trainen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Uiteindelijk zul je meer resultaat krijgen als je traint met creatine, maar het is raadzaam eerst een half jaar tot een jaar zonder te trainen, zodat de natuurlijke groei eruit is. Daarna geef je een boost met creatine, zou je er meteen mee beginnen heb je uiteindelijk minder resultaat dus over twee of langer bekeken, en daar gaat het toch om.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou trouwens als je moet kiezen tussen eiwitten en puur alleen aminozuren altijd kiezen voor eiwitshakes. In eiwitshakes zitten trouwens meestal ook wat aminozuren.

Verder:
Pasta's
kip
kalkoenfillet (Eiwitten)
vis/visolie
pindakaas (eiwitten)
Alle soorten vlees die niet vet zijn (geen rookworsten en knakworsten, te vet)
groeten
banaan na of tijdens training, snelle suikers, snel energie
honing (op brood of door de shakes)

Niet te grote hoeveelheden in een keer eten, beter is zes kleine maaltijden per dag, of evt. met tussendoortjes van fruit of zoiets dergelijks.

hiermee kom je aqadis op weg denk ik, voedingspatroon en juiste voeding is bijna net zo belangrijk als trainen zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag trouwens gaan honger krijgen, want als je honger krijgt gaat je lichaam voeding uit spieren halen (dus spieren afbreken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor alle tips!!

Andere antwoorden (2)

Om meer spiermassa te krijgen heb je eiwitten nodig.

Dus je zult je dieet moeten aanpassen aan de juiste hoeveelheid koolhydraten, eiwitten en vetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij gaat het meer verzuring tegen, waardoor je langer door kan trainen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens beweert het ene onderzoek dat het effect heeft en het ander weer niet.
Gebruik zelf alleen weightgainer.