hoe werkt het met klasses in het buitenlandse voetbal?

bijvoorbeeld heb je in nederland 1e klasse , 2e klasse enzovoort. hoe zit dat in belgie, duitsland, frankrijk, luxemburg?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel dus wat staat gelijk aan de eerste klasse of tweede of derde klasse in Nederland ten opzichte van België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
5K

Antwoorden (2)

in België heb je ook eerste klasse (jupiler pro league), tweede klasse, derde klasse (A en B), vierde klasse (A, B, C, D) en dan verschillende provinciale reeksen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duitsland:
Bundesliga
Tweede Bundesliga
Derde liga
Regionalliga's
Oberliga's
Verbandsliga

Frankrijk:
Ligue 1
Ligue 2
Championnat National

Luxemburg:
Nationaldivisioun
Promotion d'Honneur

België:
Eerste klasse(Jupiler Pro League)
Tweede klasse
Derde klasse A
Derde klasse B
Vierde klasse A
Vierde klasse B
Vierde klasse C
Vierde Klasse D
Provinciale competities

Dit was alles wat ik kon vinden op Wikipedia

Toegevoegd na 18 minuten:
Na uitbreiding van je vraag:

Dat is vrij simpel te zien, bijvoorbeeld de eredivisie in Nederland is op de zelfde hoogte als de Bundesliga in Duitsland, en de Ligue 1 in Frankrijk.(Ik bedoel niet dat de clubs gemiddeld even goed zijn)
Bronnen: