hoe werkt het met klasses in het buitenlandse voetbal?

bijvoorbeeld heb je in nederland 1e klasse , 2e klasse enzovoort. hoe zit dat in belgie, duitsland, frankrijk, luxemburg?

Toegevoegd na 15 minuten:
ik bedoel dus wat staat gelijk aan de eerste klasse of tweede of derde klasse in Nederland ten opzichte van België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk

Weet jij het antwoord?

/2500

in België heb je ook eerste klasse (jupiler pro league), tweede klasse, derde klasse (A en B), vierde klasse (A, B, C, D) en dan verschillende provinciale reeksen

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Competitiestr...

Duitsland: Bundesliga Tweede Bundesliga Derde liga Regionalliga's Oberliga's Verbandsliga Frankrijk: Ligue 1 Ligue 2 Championnat National Luxemburg: Nationaldivisioun Promotion d'Honneur België: Eerste klasse(Jupiler Pro League) Tweede klasse Derde klasse A Derde klasse B Vierde klasse A Vierde klasse B Vierde klasse C Vierde Klasse D Provinciale competities Dit was alles wat ik kon vinden op Wikipedia Toegevoegd na 18 minuten: Na uitbreiding van je vraag: Dat is vrij simpel te zien, bijvoorbeeld de eredivisie in Nederland is op de zelfde hoogte als de Bundesliga in Duitsland, en de Ligue 1 in Frankrijk.(Ik bedoel niet dat de clubs gemiddeld even goed zijn)

Bronnen:
wikipedia

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100