Gokken op voetbalwedstrijden, wat gebeurt er als wedstrijd ongeldig wordt verklaard (achteraf)

Stel dat vastgesteld wordt dat lyon zagreb heeft omgekocht, worden de gokkers op die wedstrijd gewoon uitbetaald ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Dit is wel heel erg "stel dat"... Ik kan je bij deze verzekeren dat iets dergelijks niet bewezen zal kunnen worden en dat op zijn vroegst pas over enkele jaren misschien naar buiten komt dat...

Maar goed, hypotetisch gezien:
Gisteren was de wedstrijd, na de wedstrijd zijn de betalingen aan de deelnemers gedaan. Die wedstrijd is klaar, 't is een archiefstuk geworden voor de wed-sites.

Anders is het zoals vorige week tijdens de wedstrijd Motherwell-Hibernian, die wedstrijd werd halverwege afgebroken wegens een brand in een stadion. Als je daar een "live-bet" had lopen voor de tweede helft, dan is de inleg twee dagen daarna teruggestort aan de deelnemers, omdat niet duidelijk is wanneer de tweede helft gespeeld wordt.
In zo'n geval wordt dus altijd (zo'n 2 dagen na de datum van de wedstrijd) de inleg teruggestort.

In het geval van de wedstrijd Zagreb-Lyon is het goed mogelijk dat mensen hun geld nu gekregen hebben en het daarna terug hebben laten storten op hun bankrekening. Het is ondoenlijk voor een wed-site om dan het geld nog weer terug te krijgen.

Nee, de huidige stand blijft daarvoor gelden.