Tot je hoeveelste jaar kan je nog gescout worden om in een jeugdopleindingvan prof voetbalclub stage te lopen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Voetbal
7.8K

Antwoorden (1)

Daar zit geen grens aan, maar over het algemeen is het zo dat je na je 14e zelden nog gescout zal worden voor een profclub. Soms gebeurt het nog als je op je 16e al in het eerste elftal van je club speelt, maar normaal gesproken is het vanaf je 17e/18e te laat om nog gescout te worden voor de jeugdopleiding.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Zo werd Dirk Kuijt gescout bij Quick Boys toen hij ruim 17 was, en Mart Lieder (nu RKC) werd zelfs pas op zijn 21e gescout bij zijn amateurclub Purmersteijn.