Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb last van mijn schouder wat moet ik doen?

Hallo, ik ben 1,79m lang, weeg 70kilo en ben 15 jaar oud. Ik heb sinds een paar weken pijn in men schouders.
Meestal als ik benchpress doe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
866

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Meestal komen dergelijke klachten voor door overbelasting of door eenzijdig trainen. Wat ook meespeelt is dat je nog niet volledig volgroeit bent. Je spieren, pezen, botten etc... zijn nog niet bestand tegen zware gewichten. Men raad ook doorgaans aan om vanaf je 16e pas met krachttraining te beginnen.

Het kan ook zo zijn dat je te eenzijdig train. Als je veel meer borst dan schouderoefeningen doet dan kan er een dysbalans optreden. Als ik jou was zou ik naar een (sport)fysiotherapeut gaan. Succes!!

Gr. Simon
www.optimaalsporten.nl
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb je ook een huisarts? Ga daar dan heen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nog in de groeiperiode , en waarschijnlijk overbelast je jezelf een beetje . Als het blijft toch even naar de huisarts .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het totaal niet vreemd dat je pijn in je schouders krijgt van bank drukken. http://nl.wikipedia.org/wiki/Bankdrukken
Verleg je druk op een andere plaats en wellicht heb je in 'no time' geen last meer van je schouder.

Toegevoegd na 6 minuten:
Of deze: http://en.wikipedia.org/wiki/Bench_press
Vrees toch over belasting
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt best eens naar de huisdokter gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding