bijna iedere nederlander heeft een fiets, maar ook een heel groot deel gebruikt hem niet omdat ze met de auto of eht ov gaan.
Ik denk dat er zo'n 2 a 3 miljoen fietsers per dag in het verkeer zijn, maar dat er veel meer fietsen zijn.
Ik denk zo'n 12milj fietsen in nederland?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna 20 miljoen fietsen zelfs: http://krant.telegraaf.nl/krant/enverder/venster/reizen/reis.Diversen/reis.980725fietsenpopulair.html
Er zijn in Nederland zo'n 18 miljoen fietsen te vinden. Ongeveer 12 miljoen mensen in Nederland fietsen 1x per week. Wie er dan niet fietsen? Dat zijn voornamelijk autochtonen (Nederland is een fietsland, landen als Marokko en Turkije zijn dat niet), gehandicapten, ouderen en jonge kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 16 miljoen Nederlanders bezitten samen ruim 18 miljoen fietsen. Twee miljoen mensen hebben geen fiets. Dat betekent dat meerdere mensen twee of meer fietsen bezitten. De meeste mensen hebben een stadsfiets en daarnaast bijvoorbeeld een sport- of racefiets of een vouwfiets. De laatste jaren is ook de fiets met elektrische ondersteuning in opmars.