Ik ben vanavond voor het eerst wezen hardlopen (niet overdreven natuurlijk) hoe lang moet ik wachten met de volgende keer?

24 uur of 48 uur?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik had 0,00000 conditie. Ik heb een training gedaan van: eerst 5 minuten lopen, toen 1 minuut rennen, toen 2 minuten lopen, toen 1 minuut rennen, toen 2 minuten lopen, toen 1 minuut rennen, toen 5 minuten lopen naar huis en toen douchen :P

Toegevoegd na 28 minuten:
De 2 tot nu toe gegeven antwoorden zijn tegenstrijdig met elkaar... hmmm...

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon morgen weer lekker gaan in je eigen tempo.

Om de dag

Je kan best elke dag een stukje gaan hardlopen. Zorg wel dat je altijd van te voren even je spieren rekt, door middel van wat rekoefeningen. Daarna kun je een stukje gaan hardlopen. Zolang je het rustig opbouwt kan je elke dag een stukje lopen. Let wel: Je lichaam vertelt je heel veel, voel je pijn of heb je een blessure, dan doe je er goed aan om rustig aan te doen. Als je een beetje spierpijn hebt kun je wel heel langzaam gaan hardlopen, zo langzaam dat je de grassprietjes kan tellen bij wijze van spreken. Dit is dan alleen maar goed. Succes! Nynke Anna, (atletiektrainster)

zie als hier eerder beschreven,zou ik vooral als je totaal geen hardloop ervaring hebt,een progamma als start to run volgen,makkelijk via google te vinden. Bedoeling is langzaam opbouwen,je begint vaak met 1 minuut hardlopen 2 minuten wandelen (dat dan 10 keer) en steeds meer opbouwend ( van ongeveer 2 keer per week) De grootste fout die wordt gemaakt met beginnend hardlopers,dat ze te hard van stapel lopen,en zo de pest erin krijgen

Ik ben zelf 6 dagen geleden weer begonnen. Drie keer vijf minuten en pauzes van vijf minuten ertussen. 4 dagen geleden 6 minuten lopen. 2 dagen geleden drie keer 7 minuten. Morgen ga ik weer iets meer doen. Als je 0,0 conditie hebt, ben je op de goede manier begonnen. Ieder keer iets meer en langer. En niet meer dan twee of drie keer in de week. En veel wandelen er tussendoor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100