Ik ben vanavond voor het eerst wezen hardlopen (niet overdreven natuurlijk) hoe lang moet ik wachten met de volgende keer?

24 uur of 48 uur?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik had 0,00000 conditie. Ik heb een training gedaan van: eerst 5 minuten lopen, toen 1 minuut rennen, toen 2 minuten lopen, toen 1 minuut rennen, toen 2 minuten lopen, toen 1 minuut rennen, toen 5 minuten lopen naar huis en toen douchen :P

Toegevoegd na 28 minuten:
De 2 tot nu toe gegeven antwoorden zijn tegenstrijdig met elkaar... hmmm...

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewoon morgen weer lekker gaan in je eigen tempo.

niet te vaak doen. maximaal 3 keer in de week. voor eerst kun je 48 uur doen. je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen!

Waarom ga je gewoon niet naar de sportschool! Daar maken gewoon een programma voor je. Volgens mij doen ze dat gratis. En over je vraag: Ik zou morgen gewoon weer gaan. Je lichaam is het blijkbaar nog niet gewend, probeer het langzaam op te bouwen. Maar ik zou wel elke dag gaan.

Ik zou het als ik jou was langzaam opbouwen. Ik heb zelf de indruk dat al dat gehol helemaal niet zo goed is voor de gezondheid van de mens. Het kan je gezondheid goed doen als je onder begeleiding gaat sporten. Ik heb in mijn omgeving al verschillende mensen akelige klachten zien krijgen van al dat geren. Doe het verstandig en vraag hulp bij een sportvereniging of een sportschool. Ik zelf denk dat een sportvereniging goedkoper is dan een sportschool ( we blijven natuurlijk Hollanders).

Na 24 uur ben je voldoende hersteld voor weer zo'n training. Dit was natuurlijk niet echt zwaar. Je zult wel een beetje moe zijn, maar je spieren zijn van zoiets niet verzuurd. Als het niet zwaarder wordt, kun je dit dagelijks blijven doen.

gewoon rustig elke dag een stukje lopen kan wel. Kijk anders op de site van ASICS. Daar kan je een volledige training samenstellen.

Tijdens duur inspanning, maak je melkzuur aan. dit zorgt voor die zware en pijnlijke spieren. Melkzuur maakt spiercellen stuk en die moeten tijd krijgen om te herstellen. volledig herstel kan in 24 t/m 96 uur. Licht aan de verzuring hoeveelheid en conditie. Nu hoef je echt niet helemaal hersteld te zijn voor de volgende training. Maar je kunt je training wel aanpassen. Ga bijvoorbeeld wat minder intensief trainen de volgende dag met meer rust. succes

Ik heb een harloopprogramma van Vlaanderen Sportland. Deze laat je in 27 lessen van 0 naar 5 kilometer lopen, onder begeleiding van leuke muziek en duidelijke instructies (nu gaan we weer een stukje hardlopen, goed zo, nu mag je weer wandelen etc). Bij dit programma loop je 3x per week. Om de dag lopen en na elke derde loopdag 2 dagen rust. Werkt prima voor mij.

Om de dag

Je kan best elke dag een stukje gaan hardlopen. Zorg wel dat je altijd van te voren even je spieren rekt, door middel van wat rekoefeningen. Daarna kun je een stukje gaan hardlopen. Zolang je het rustig opbouwt kan je elke dag een stukje lopen. Let wel: Je lichaam vertelt je heel veel, voel je pijn of heb je een blessure, dan doe je er goed aan om rustig aan te doen. Als je een beetje spierpijn hebt kun je wel heel langzaam gaan hardlopen, zo langzaam dat je de grassprietjes kan tellen bij wijze van spreken. Dit is dan alleen maar goed. Succes! Nynke Anna, (atletiektrainster)

zie als hier eerder beschreven,zou ik vooral als je totaal geen hardloop ervaring hebt,een progamma als start to run volgen,makkelijk via google te vinden. Bedoeling is langzaam opbouwen,je begint vaak met 1 minuut hardlopen 2 minuten wandelen (dat dan 10 keer) en steeds meer opbouwend ( van ongeveer 2 keer per week) De grootste fout die wordt gemaakt met beginnend hardlopers,dat ze te hard van stapel lopen,en zo de pest erin krijgen

meestal moet je dan 1 dag rust houden en de volgende dag weer hardlopen. want dan is je spier weer volledig genezen. als je 0,000 conditie hebt kun je beter de eerste paar weken aan je uithoudingsvermogen gaan werken want dat is de basis van een goede conditie. dus gewoon aan een stuk door gaan hardlopen. na die paar weken kan je de interval training gaan doen (dat is wat je nu hebt gedaan)

Ik ben zelf 6 dagen geleden weer begonnen. Drie keer vijf minuten en pauzes van vijf minuten ertussen. 4 dagen geleden 6 minuten lopen. 2 dagen geleden drie keer 7 minuten. Morgen ga ik weer iets meer doen. Als je 0,0 conditie hebt, ben je op de goede manier begonnen. Ieder keer iets meer en langer. En niet meer dan twee of drie keer in de week. En veel wandelen er tussendoor

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100