Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je met contact lenzen onderwater kijken zoals een duikbril ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Met zachte contactlenzen kun je wel onderwater kijken, zonder dat je ze gelijk verliest. Je ziet dan echter net zo, als iemand, die zonder oogafwijking ( en dus geen lenzen draagt), als hij onderwater kijkt.

Contactlenzen werken dus niet als een soort duikbril en verbeteren het zicht onder water niet.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik kijk ook met zachte lenzenonder water maar kans dat je ze kwijt word is wel redelijk aanwezig
Je krijgt ook dezelfde klachten als zonder lenzen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het wel gaat maar het voelt niet prettig
het word ineens heel troebel en je kan dagen erna je lenzen niet verdragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik schrijf ook dat is mijn ervaring en het ligt er ook misschien aan ik zwem in de zee hier
Met zachte lenzen weet ik niet, maar met harde in ieder geval niet. Ze spoelen er zó uit. En het voelt natuurlijk ook niet fijn, je krijgt, net als iemand die geen lenzen draagt, water in je ogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf zachte lenzen en ik kan er niet mee onderwater kijken. Ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk is, maar ik merk eigenlijk meteen dat mijn lenzen 'los' gaan zitten en ben ze dan vrij snel kwijt.

Erg jammer..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding