Wie verzint er nu eigenlijk al die rare/leuke uitdrukkingen en met welk nut?

- Als een potvis in een pispot pist, heb je een pispot vol
met potvis pis
- De tekkel tekkelde de tekkel, maar de getekkelde tekkel
tekkelde de tekkelende tekkel terug

En zo zijn er nog veel meer. Het is dan de bedoeling dat je het zo snel mogelijk achter elkaar uitspreek en dan raak je dus helemaal de kluts kwijt en kom je niet meer uit je woorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook een leuke:
Kapper Knapper kapt knapper dan de knapste kapper kappen kan.

Het beste antwoord

Het wordt veel gebruikt bij logopedie; versjes, rijmpjes maar ook tongbrekers. Je verbetert hiermee (uit)spraakvaardigheden en je traint ook je concentratie en geheugen.

Verder is het vooral een grappige uitdaging voor jezelf om het snel en foutloos op te kunnen zeggen en uit te vinden wanneer je over je eigen tong begint te struikelen.

Wie ze verzint en of er ook nieuwe bijkomen? Geen idee.

"Ping en Pong speelden pingpong. Ping pingpongde de pingpongbal naar Pong en Pong pingpongde de pingpongbal naar Ping." :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oja, die was ook leuk.. +1

Andere antwoorden (3)

Het nut is te kijken waar je spraakgebreken hebt, zodat een spraakdeskundige je kan helpen je uitspraak te verbetren. Ik neem aan dat zij ze ook zullen bedenken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En een ander nut is het plezier dat je er samen aan kunt beleven door te kijken wie het het beste danwel snelste uitspreken kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of 'Wat was was voor was was was?' Ook een een leuke, hier ooit gelezen op Goeie Vraag. (Antwoord was overigens 'schone kleding').

Toegevoegd na 38 seconden:
Sorry! Moest reactie zijn, geen antwoord...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, het antwoord is "honing", dat was was voordat was was was...