Waarom wordt er bij het voetbal niet de zuivere tijd gespeeld?

Ik heb pas de zuivere speeltijd opgenomen van een voetbalwedstrijd en het bleek dar er maar 71 minuten zuivere speeltijd werd gespeeld.Dus 19 minuten tijdrekken.Waarom niet echt 90 min. voetballen?Is het ook meteen afgelopen met tijdrekken enzo,of zie ik dat verkeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Voetbal
2.7K

Antwoorden (5)

Ingooien en achterballen tellen gewoon mee bij het spel,en dit is geen tijdrekken.
het echte tijdrekken wordt door de scheidsrechter gewoon bijgehouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles is afgestemd op 2 keer 45 min met 15 min pauze.

Dit is zo omdat anders alle T.V zenders die de wedstrijden
uitzenden niet in de problemen komen met de programmering.
Als je zoals jij voorsteld de echte 90 min speeltijd zou
toepassen , dan weet je niet hoelaat het is afgelopen.

Er zijn uitzonderingen b.v bekerwedstrijden en W.K en E.K
maar hier wordt dan met de uitzending rekening mee
gehouden dat er een verlenging kan komen.

Verder is het aan de scheidsrechter om eventueel tijd bij
te trekken, en het tijdrekken te bestraffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het eenmaal zo geregeld is. Zou ook kunnen om de juiste speeltijd aan te houden, maar dan denk ik dat diverse instanties bezwaar zouden aantekenen. Denk maar aan de politie die dan 2x langer zouden moeten blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit komt door de behoudendheid van de FIFA en UEFA, die eigenlijk heel veel vernieuwingen tegenhouden. Denk hierbij aan een camera op de doellijn, de mogelijkheid van TV beelden om direct een overtreding te kunnen terugzien, inschieten ipv ingooien, enzovoorts. Zuivere speeltijd, maar dan wel 2x35 minuten ipv 2x45 minuten zou mijn inziens ook een van deze verbeteringen kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij proffesioneel zaalvoetbal wordt dit wel degelijk gedaan. Waarom bij het zaalvoetbal wel en bij veldvoetbal niet is waarschijnlijk om dat zaalvoetbal moderner is en bij veldvoetbal wordt alles zo traditioneel mogelijk wordt gehouden