wanneer krijg je rood bij voetbal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Voetbal
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga je nu echt alle voetbal regels hier vragen ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje zelf Googlen kan geen kwaad... Hier heeft de rest niet echt veel aan, zoveel kennisvermeerderend is dit niet.

Antwoorden (2)

na dat je twee keer geel hebt gehad...of als je een hele zware overtreding maakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij o.a. een opzettelijke overtreding waarbij je wilt dat de speler het veld verlaat en niet meer meedoet.

Regel 12 van de Spelregels (die zijn uitgegeven door de International Football Association en worden gebruikt door het besturend instituut FIFA) somt de redenen op waarvoor een speler uit het veld kan worden gezonden. Vrij vertaald zijn dit :

1.Ernstig gemeen spel. Hierbij kan worden gedacht aan een tackle die de veiligheid van de andere speler in gevaar brengt.
2.Het verrichten van een gewelddadige handeling. Een elleboogstoot, trappen en slaan behoren ook tot deze categorie.
3.Een tegenstander of ander persoon bespuwen.
4.Een tegenstander een doelpunt of duidelijke scoringskans ontnemen door het spelen van de bal met de hand. In de spelregels wordt hierbij vermeld dat dit niet geldt voor de doelverdediger (keeper) binnen zijn eigen strafschopgebied.
5.Een tegenstander, die zich in de richting van het doel van zijn tegenstander begeeft, een duidelijke scoringskans ontnemen door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop gegeven moet worden.
6.Het gebruiken van grove, beledigende taal, scheldwoorden en/of gebaren.
7.Het ontvangen van een tweede gele kaart in dezelfde wedstrijd.