Wat is het verschil tussen een geplaatst team en een ongeplaatst team bij voetbal-lotingen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Voetbal
2.2K

Het beste antwoord

De geplaatste teams worden bepaald op basis van de coëfficiëntenranking van clubs. Wanneer er wedstrijden worden gehouden tussen in totaal 10 ploegen in bijv. de 3e kwalificatieronde van de Champions League, zal er - voor er wordt geloot - een onderverdeling worden gemaakt tussen de 5 hoogst gekwalificeerde en de 5 laagst gekwalificeerde ploegen. Dit wordt gedaan om te zorgen dat de hoogst gekwalificeerde niet tegen elkaar loten en zodoende al vroegtijdig worden uitgeschakeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een geplaatst team is al zeker van de volgende ronde een ongeplaatst team.nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
Bij lotingen is natuurlijk nog helemaal niet bekend of een team al door is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox heeft gelijk. Antwoord is onjuist (geformuleerd).
Een geplaatst team kan de andere geplaatste teams niet loten dus die krijgen een op papier minder sterk team waar ze tegen moeten spelen terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo hoeft te zijn.
Maar de UEFA houdt rekening met de resultaten van de teams in de vorige jaren bijvoorbeeld Feyenoord heeft niet zo beste resultaten behaald in de afgelopen jaren dus dat is een ongeplaatst team.
Daarentegen als AZ zich voor Europees voetbal geplaatst had zou het zo goed als zeker een geplaatst team zijn omdat ze de afgelopen jaren goed gepresteerd hebben in de Europese competitie