Als je veel beenspierkracht hebt, ren je dan ook sneller/langer?

Als je de kracht van je beenspieren traint, en niet het rennen zelf, kan je dan sneller/langer rennen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (4)

Dat zal iets helpen, maar met sterke benen en geen conditie kom je niet ver
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet veel, je hebt Twee soorten spierweefsels, witte en rode. Ze komen op je skelet ong in gelijke hoeveelheden voor, voor kracht zorg je ervoor dat je witte meer voorkomen en de rode zorgen voor meer uithoudingsvermogen. Dus je uithoudingsvermogen wordt niet veel beter wanneer je meer kracht hebt. Dus je zult meer moeten trainen op uithoudingsvermogen wil je de rode spierweerfselcelleb krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
+1
Heb jij wel eens een bodybuilder de 100 m zien lopen? komen niet vooruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt mogelijk iets sneller je topsnelheid,in een korte sprint(60 meter), bereiken. Mogelijk kan je ook iets sneller sprinten, afh. van je looptechniek, maar op langere afstanden ga je weer langzamer.
Want die training maakt je waarschijnlijk ook wat zwaarder door spieropbouw, zodat je voor afstand lopen meer zuurstof nodig hebt. En om dat te bereiken heb je een cardiotraining nodig.