wat moet je doen als de sauna volgens jouw te warm is

gisteren geweest en het was naar mijn mening,veel warmer dan de vorige keren.de thermometer was kapot dus ik kon niet zien hoe warm het er nou precies was.
was niet prettig deze keer.

Toegevoegd na 10 minuten:
het is n prive sauna in n zwembadcomplex.(dus je zit er met alleen jouw partner)er waren voor ons geen anderen geweest.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar er zal toch wel iemand verantwoordelijk zijn voor de sauna die erop aan had kunnen spreken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aha. Dat is dus geen sauna. Nog even en je vertelt dat je daar met badkleding aan in zit. (Blergh.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee alsjeblieft zeg,geen badkleding.het is n afgezonderd stuk aan n zwembad.we hebben de vorige keren nergens geen last van gehad en gaan regelmatig naar die sauna toe omdat t verder n hele mooie,schone nette sauna is.

Antwoorden (7)

Naar een sauna lopen die minder heet is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Is er maar 1 sauna, bedenk dan dat het altijd beter is dan in een sauna zitten van 105 graden, zoals gisteren gebeurde op het WK-sauna zitten waarbij een Rus om het leven kwam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je had dit meteen door moeten geven aan een medewerker en vragen of ze iets konden doen
zoniet dan had je of je geld terug kunnen vragen of een tegoedbon dat je nog eens terug kon komen als alles in orde was gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor de min
al weet ik niet wie je bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je Rocketbabyd
Een bankje lager gaan zitten.

Wat korter erin blijven.

Voor je de sauna in gaat een warm voetenbad nemen zodat de schok van het temperatuurverschil minder hoog is.

Even wachten voordat je erin gaat, misschien heeft net iemand water opgegoten en lijkt het heter door de hogere luchtvochtigheid.

Wat langer gebruik maken van de rustruimte (en daar voldoende drinken) tussen de saunagangen door.

Of, als je echt héél zeker weet dat de sauna té heet is: overleggen met de manager, kijken of er wat aan te doen valt, en zo niet, voortaan naar een andere sauna gaan. Liefst één waar je keuze hebt tussen sauna's met verschillende temperaturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je regelmatig een sauna bezoekt kun je zelf beoordelen of deze sauna 'prettig aanvoelt' Je eigen lichaam geeft aan wanneer het niet meer prettig is en dan wordt het tijd om af te koelen. Ook denk ik, als jij in de veronderstelling bent dat de sauna niet deugdelijk is, dat je dan hiervan(die ruimte althans) geen gebruik moet maken en dit aan de balie moet melden.
Blijf in ieder geval niet langer in de sauna als je denkt dat het niet veilig is en maak er geen wedstrijd van wie het het langste volhoudt. Dit kan namenlijk fataal aflopen.
Zie bijgevoegde link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er alleen inzit kan je de deur even open zetten. Zit je er met meerdere in dan overleg je even of iedereen het zo ervaart en dan neem je maatregelen in overleg. Natuurlijk ook te raden gaan bij de exploitant van de sauna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Direct doorgeven aan een van de medewerkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is al gezecht
er uit lopen je gaat toch niet lopen wachten todat je een hartaanval krijgt, dat weet iedere snuggere.