kunnen marathon renners nog sneller rennen?

Regelmatig lopen de kenianen en Ethiopiërs een marathon onder de 2 uur en 5 minuten. Ik vraag me af of ze nog harder kunnen rennen? Dan bedoel ik niet hun eindtijd maar hun pace per km. Of rennen ze een marathon al zo hard ze kunnen? Laatst namelijk een filmpje gezien van een journalist die de koplopers van een marathon probeerde bij te houden maar hier hopeloos in faalde.

http://www.break.com/video/news-reporter-tries-to-keep-up-with-marathon-runners-2616350

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me dat ze echt al alles geven en tot het uiterste gaan om te winnen. Bij tijd en wijlen wordt ook een aanval gedaan op het wereldrecord, maar velen slagen daar niet in.

Antwoorden (1)

Ze kunnen niet harder rennen dan ze nu al op dit moment doen, anders zouden ze dat immers doen (je krijgt volgens mij flink veel geld als je het wereld record verbreekt). In de toekomst echter, kunnen ze ook met de oog op technologische vooruitgang wel sneller gaan lopen en dus het WR verbreken.

Als je wilt weten of een mens ook echt daadwerkelijk een maximaal haalbare tijd heeft, kan ik je helaas niet helpen. Je zou wetenschappelijk onderzoek kunnen opzoeken. Men stelt wel dat we inmiddels al erg dicht tegen de ingebouwde grenzen van de mens aanzitten en in de toekomst niet veel sneller gaan lopen dan we nu al doen.