Als je een rode kaart krijgt met voetbal en je blijft in het veld wat gebeurd er dan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.4K

Antwoorden (9)

Dan zal de wedstrijd niet verder gaan totdat de speler van het veld af is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of het resulteert in een schorsing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt toch sowieso geschorst als je een rode kaart hebt gekregen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Langere / ergere schorsing.
Er wordt niets gebeurd. Wat er gebeurt, is dat de wedstrijd wordt stilgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De scheids wordt boos ( en waarscijnlijk de teams ook, en de trainer en het publiek :p) En je wordt dan denk ik geschorst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
komt er bewaking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zal de scheidsrechter hoogstwaarschijnlijk aan te pas komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wedstrijd wordt voor 5 of 10 minuten geschorst, verlaat de persoon dan nog niet het veld dan wordt de wedstrijd gestaakt en wordt de wedstrijd omgezet in een verlies voor het team waarvan een speler de rode kaart kreeg. Tenminste, dat gebeurde een jaar of 16 geleden bij een wedstrijd in 2e klasse bij SDVB.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal hoe dan ook in een reglementaire nederlaag voor de ploeg waarvan een speler de rode kaart gekregen heeft resulteren, omdat die ploeg met een ongerechtigde speler gespeeld heeft. De tegenstander kan dus nadat de wedstrijd door de scheidsrechter hervat is, van het veld lopen. Of men speelt de wedstrijd gewoon uit omdat men zin heeft in een lekker potje voetbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De spelregels zeggen op dat moment dat bij herhaaldelijke weigering van de speler om het veld te verlaten, de scheidsrechter de wedstrijd maximaal een half uur mag stilleggen. Weigert de speler hierna nog steeds dan is de wedstrijd gestaakt. De bond en de tuchtcommissie bepaald daarop wat er met de wedstrijd gedaan wordt en wat er met de speler gebeurd.

Dit is mij althans verteld tijdens mijn cursus. De spelregels zijn overigens terug te vinden op de website van de KNVB. (link zie beneden, onder kopje Scheidsrechter)