Hoeveel tennisballen zijn er ongeveer bij een grandslam wedstrijd?

Er komt regelmatig voorbij dat er 'nieuwe ballen' in het spel komen, maar hoeveel zijn dat er dan per keer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tennis
12K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag

Het beste antwoord

Volgens mij zit het zo:
Na elke 7 games komen er nieuwe ballen. (de warming up telt als 2 games)
per keer zullen er niet meer dan 10 gebruikt worden, meer zijn er ook niet nodig want je gebruikt natuurlijk maar max 2 ballen per punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet meer dan 80
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn er 6 per keer. Na iedere 9 games wordt er verwisseld, waarbij inspelen als 2 games telt.
Het minimum in een wedstrijd is bij een vrouwenwedstrijd, dan worden er bij 6-0 6-0 12 ballen verbruikt. Tenzij 1 vd speelsters eerder opgeeft. Het kan enorm oplopen bij een mannenwedstrijd op de Australian Open, want daar eindigt de 5e set niet in een tiebreak, maar gaan ze door tot 2 sets verschil.
Bekend is dat een sponsor in Australië 48000 ballen geeft voor het toernooi.
Grappig is dat sommige spelers bij het begin van een game zelf 2 ballen hebben en graag zien dat beide ballenkinderen er ook 2 hebben.