Moet bull-riding verboden worden omdat het een vorm van dierenmishandeling is (net zoals stierenvechten in Spanje)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
7.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn de meningen over verdeelt.
Rieneke1
13 jaar geleden
wat is dat precies voor iets, bull-riding?

Het beste antwoord

Ja, de stieren worden flink gepest en uitgedaagd en daarna worden mensen nog boos ook als ze iemand verwonden. Die dieren worden mishandelt, om ze op te winden worden hun ballen klem gezet, ik denk dat niemand dit leuk zou vinden en ze verdienen een goed leven. Bull-Riding = Bull-Shit!

Toegevoegd na 56 seconden:
Bull-fighting moet dus verboden worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, waarom. lands eer lands wijs. niet mee bemoeien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee...ik denk namelijk niet dat een bull echt last heeft van die persoon op zijn rug.En dan nog,moeten we dan ook paardrijden verbieden?Of insecten doodslaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Utrecht
13 jaar geleden
Van die persoon op z'n rug heeft die stier niet zoveel last. Het is meer die riem waarmee z'n ballen worden afgekneld. Het is dus wel een vorm van dierenmishandeling.
(bij paard rodeo overigens idem dito)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wel een verschil he,Ingrid?Maar als mensen vraagtekens zetten bij deze "sport" (of welke sport met dieren dan ook),dan vraag ik me af of deze mensen ook het stukje vlees bij hun maaltijd laten liggen.Hoe deze dieren worden geslacht is ook niet echt diervriendelijk.
Van mij hoeft het niet verboden te worden...zijn maar dieren.
Yep, zou absoluut verboden moeten worden, want in tegenstelling tot bv paardrijden worden deze beesten getreiterd en geziekt net zolang totdat ze behoorlijk opgefokt zijn, zo krijgen zij bijvoorbeeld een band om gebonden die zo strak zit dat ze daardoor al erg pissed worden. Dit zijn dingen die bij paardrijden ed helemaal niet aan de orde zijn, beesten treiteren enkel alleen maar voor vermaak van het pubkiek sowieso altijd -1000
'T is te misselijk voor woorden om zo met levende wezens om te gaan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de antwoorden zo links en rechts blijkt veel emotie en weinig kennis van het onderwerp. Bull-fighting = stierenvechten wordt vooral in Spanje, Portugal en enkele Latijns Amerikaanse landen gedaan en heeft NIETS te doen met bullriding wat o.a in Amerika op de rodeo's gedaan wordt. De beroemde riem, die ook bij het z.g. bronc rijden op paarden wordt gebruikt, gaat dus niet om de testikels wat vaak wordt gedacht, erg moeilijk trouwens bij de vrouwelijke dieren, die ook volop gebruikt worden. Deze riem werkt een bok reflex op vandaar dat bij western zadels als de achtersingel gebruikt wordt een klein riempje, de z.g. connectorstrip gebruikt wordt om dit te voorkomen. Alleen voor rodeo worden dieren gebruikt die van nature al wat "bokkig"zijn, als deze riem losgaat is er niets meer aan de hand. En ik kan dit vertellen uit ervaring, niet van horen zeggen en napraterij! Deze stieren mogen 2 keer ingezet worden, ongeveer 12 seconden elk per dag! De Amerikaanse wetgeving op dit gebied is erg streng. De dieren zijn dan ook nog kapitalen ward en wie slacht de kip met gouden eieren? (In dit verband wel leuk...) En dacht je nu werkelijk dat een Brahma stier van 1200 á 1300 kg problemen heeft met een man van 80 kg. gemiddeld?