Is de lengte van een touw voor diabolo ook afhankelijk van je armlengte?

Mijn zoon heeft een diabolo, maar volgens mij is het touw te lang, is daar een bepaalde maat voor of is dat voor iedereen hetzelfde? Er zit geen beschrijving bij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat leuk, een diabolo, ik wist niet dat die er nog waren :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk zo'n vraag,......nu heb ik er ook één!! :-))

Het beste antwoord

Op deze site vind je alle informatie over diabolo

Toegevoegd na 50 seconden:
Lengte van het touwtje:

Als je een beginner bent, is het handig als je een touwtje hebt van de grond tot je schouder. Dus bij iemand van 1,80 een touwtje van ongeveer 1,55. Bij bij iemand van 1,50 een touwtje van 1,30. Als je meer gevorderd bent, kan je er ook voor kiezen om een langer touwtje, of juist een korter touwtje te doen. Het voordeel van een langer touwtje is dat je meer trucs met knopen kunt doen, met een kleiner touwtje, kun je de diabolo beter onder controle houden. Zelf gebruik ik altijd een langer touwtje, omdat dit makkelijker is met twee diabolo's.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zolang je geen wedstrijden doet kun je die gewoon een stukje inkorten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe lang moet het draadje zijn?

Een veelgehoord advies is dat het draadje net zo lang moet zijn als de afstand van de grond tot de schouder of neus groot is. Bij een gemiddelde volwassene is dat al gauw zo'n 160 cm. Dit is natuurlijk ook weer een algemeen advies. U kunt het beste zelf experimenteren voordat u het draadje definitief afknipt.