Kan je op bergschoenen de vierdaagse lopen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je loopt de vierdaagse op schoenen - en sokken - die voor jou het beste lopen. Dat weet je uit ervaring, als het goed is. Er zijn ook mensen die lopen de vierdaagse op gympen, of op klompen of op blote voeten. Maar als jij gewend bent aan je bergschoenen en die lopen lekker, dan kan dat natuurlijk.

Ik zou juist op bergschoenen gaan lopen. Het zal wel lekker warm zijn maar dat zijn naar mijn idee de beste en stevigste schoenen voor een vierdaagse. Ik heb zelf 2 maanden rondgereisd in Zuid-Amerika, zonder mijn bergschoenen had ik denk een stuk mindern gelopen en gezien. BELANGRIJK: Zorg ook voor goede wandelsokken!!

als die bergschoen je comfortabel zit is het een stevige schoen om mee te lopen dus ja je kan er mee de vierdaagse lopen

Ik zou toch kijken naar speciale wandelschoenen ! Ook met bergschoenen moet je opletten want daardoor heb je een grotere kans op peesschede ontsteking. Smeer je voeten voor het lopen in met Gewohl voetenbalsem.

Dat ligt eraan welke klasse bergschoenen. Klasse D schoenen zijn te stug, die zijn echt bedoeld voor het klimwerk, niet voor wandelen. Schoenen van klasse A of B zijn wél prima geschikt.

Bronnen:
http://www.abc-van-hiking.nl/wandel-schoen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100