Je loopt de vierdaagse op schoenen - en sokken - die voor jou het beste lopen.
Dat weet je uit ervaring, als het goed is.

Er zijn ook mensen die lopen de vierdaagse op gympen, of op klompen of op blote voeten.

Maar als jij gewend bent aan je bergschoenen en die lopen lekker, dan kan dat natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou juist op bergschoenen gaan lopen. Het zal wel lekker warm zijn maar dat zijn naar mijn idee de beste en stevigste schoenen voor een vierdaagse.

Ik heb zelf 2 maanden rondgereisd in Zuid-Amerika, zonder mijn bergschoenen had ik denk een stuk mindern gelopen en gezien.

BELANGRIJK:
Zorg ook voor goede wandelsokken!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor de sokken. Bijna nog belangrijker dan de schoenen!
Amadea
13 jaar geleden
En er zijn nu zelfs speciale zomerkwaliteit wandelsokken met verkoelende cool-vezels en badstofzool voor optimale schok- en vochtabsorptie (http://www.herensokken.nl/?falke=tk2_cool_men&pos=t3&pid=nFsuRd2atnw).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! Een beetje afstand loop ik ook het liefste op mijn B-schoentjes, vanzelfsprekend met bijpassende sokken. +1
als die bergschoen je comfortabel zit is het een stevige schoen om mee te lopen
dus ja je kan er mee de vierdaagse lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch kijken naar speciale wandelschoenen ! Ook met bergschoenen moet je opletten want daardoor heb je een grotere kans op peesschede ontsteking.
Smeer je voeten voor het lopen in met Gewohl voetenbalsem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan welke klasse bergschoenen. Klasse D schoenen zijn te stug, die zijn echt bedoeld voor het klimwerk, niet voor wandelen.

Schoenen van klasse A of B zijn wél prima geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klasse A is geen bergschoen en B is wel voor heuvelachtig terrein,maar ook nog geen volwaardige bergschoen. Maar ik zou ook voor één van beide kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt dat het in de strikte zin van het woord geen bergschoenen zijn, maar ze worden vaak genoeg zo genoemd dat het mogelijk is dat de vraagsteller dergelijke schoenen heeft. 'Wandelschoenen' zou natuurlijk een betere term zijn.