Wie weet redelijk simpele, niet al te ingewikkelde beenspieroefeningen?

Ik dans veel, maar ik kom vaak niet zo hoog met het maken van sprongen, daarom wil ik mijn beenspieren graag extra trainen met als doel om hoger en harder te kunnen springen.

Een site met oefeningen is ook handig.
Ik schaats, skate en fiets veel, dus ik heb al wel een beetje beenspieren, maar niet genoeg.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

dit is een goeie oefening om beenspieren te versterken; oefening 1; stap 1; ga hurken stap 2; spring zo hoog als je kunt als je dit een tijdje achter elkaar hebt gedaan begin dan met oefening 2; stap 1; ga hurken stap 2; spring zo hoog als je kunt stap 3; probeer met je voeten je achter werk aan te raken terwijl je in de lucht bent... doe deze oefeningen achter elkaar, zodra je stopt heeft het minder effect, ik zelf rugby, daarbij zijn beenspieren van groot belang en voeren wij ook deze oefening uit. zodra je deze oefening uitvoert probeer dan een tiental in je hoofd te nemen en spring tot je bij die getal komt, begin bij laag en ga dan langzaam bij langzaam omhoog met de tientallen, probeer te stoppen zodra je het getal hebt bereikt. zodra je voelt dat je benen het niet meer aankunnen stop direct, dit kan zijn hebben dat je je benen hebt overlast; de gevolgen zijn dat je beenspieren minder snel groeien/versterken. dit geldt bij de meeste spieren. met vriendelijke groeten: Milad Saleh

Ga op atletiek en oefen op starten en (hoog)springen, dus krachtexplosie. Ofwel neem contact op met een trainer van een atletiekclub en vraag advies.

touwtjespringen! wordt veel gebruikt in basketball.

Gewoon doorgaan met schaatsen, skaten en fietsen. Het lijkt me dat je daar al genoeg beenspieren van krijgt.

Op mijn atletiekbaan zie ik daarvoor een simpele oefening. Er hangt tegen de muur een maatstok. Mensen die sprongoefeningen doen zoals hordelopers of sprinters, proberen elke keer wat hoger deze maatstok aan te raken tijdens de sprong. Onthoud elke keer het hoogst behaalde. Doe dit zowel met jouw linker als rechter been om evenwicht en balans te krijgen in beide benen. Elke dag proberen wat hoger te komen is dan de uitdaging totdat de sprongkracht voldoet. Kijk uit bij het landen dat je goed op de voet land. Je kunt ook oefeningen doen om de enkelbanden te verstevigen door op een been te gaan staan en je ogen te sluiten. Je voelt dan dat de enkelbanden gaan werken om het evenwicht te bewaren. Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100