Kan een bondscoach na een ontslag na een aantal jaar weer aantreden als bondscoach?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Ja hoor. Er is geen wettelijke of andere regel die dat belemmert. Desnoods volgende week weer, en desnoods tegen tien keer (of een tiende van) het salaris.
Het is wel zeer de vraag of de ex-bondscoach, de voetbalbond en de spelers het zien zitten om weer met elkaar aan de slag te gaan.
Ze zijn in goed overleg uit elkaar gegaan, als de omstandigheden veranderen kunnen ze, weer in goed overleg, opnieuw beginnen.
Ze hebben in zo'n geval wel wat uit te leggen aan de pers natuurlijk. (Of niet)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor waarom niet....De bondscoach zou nu inprecipe ook al gelijk bondscoach worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar hij heeft natuurlijk wel minder kans. Hij gaat niet voor niets weg.. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, dat is geen enkel probleem. Er is geen regel die zegt dat wanneer je een keer bondscoach bent geweest, dat je het na je ontslag niet meer mag zijn.

Voorbeeld hiervan is Dick Advocaat. Dick was bondscoach in de periode 1992-1995 en van 2002-2004.

Zo zijn oa. Leo Beenhakker en Rinus Michels verschillende periodes bondscoach geweest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zal ongetwijfeld een verschil liggen tussen een "ontslagen bondscoach" en een "ontslag genomen bondscoach".

De eerste zal minder snel terugkeren, voor de tweede zal de deur makkelijker open gaan.