Is de sportschool aan te raden voor een jongen van 14?

Ik Ben slap en wil er wat aan doen. Kun je snel sterner worden in de sportschool en is het te betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
4.5K

Antwoorden (9)

Voor een jongen van 14 is een sportschool niet aanteraden.
Ik denk ook dat je je daar niet echt zal thuisvoelen.

Mijn tip aan jou is om een leuke sport te gaan zoeken, waar je plezier in hebt tijdens het spelen.
Je word ook sterker als je gaande weg dat je straks 15 word een leuk bijbaantje gaat zoeken.
Dat met plezier uitvoerd en dan krijg je er ook nog geld voor.
(daar ben ik met jou leeftijd een stuk sterker van geworden)

En vooral geduldig zijn, je bent niet binnen een week sterker als een week ervoor.
Dat moet je rustig opbouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom op jou leeftijd niet naar de sportschool, ga overdag dan is het minder druk. En kan het jou wat schelen dat er soms ouderen zijn, het gaat om jou.
Op de meeste sportscholen krijg je de eerste keer gratis dus uiyproberen maar.
Ik wens je heel veel succes.

Toegevoegd na 52 seconden:
uiyproberen = uitproberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb als 15jarige op de sportschool gezeten en vond het na 4 maanden genoeg geweest. Ik wou mn tijd vrij maken voor andere dingen en het was duur , dit verschilt per fitnesscentrum trouwens.
In plaats van sportschool kan je ook wat vaker een rondje lopen, rennen, fietsen. Dit kost niks en kan je zelf je tijd indelen. In de sportschool ben je toch wel gauw 3u bezig als je heel je schema af wil lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga ervoor! Met een beetje goed zoeken is er best een betaalbare sportschool te vinden.

``Snel sterker worden`` is iets wat je uit je hoofd moet zetten. Je zult er hard voor moeten knokken, en het zal een hele tijd duren voordat je resultaat ziet.

Mijn tip: zoek iemand om samen mee te gaan sporten.
Dan kun je elkaar motiveren en zodoende hou je het langer vol.

Let op je voeding, dus niet onderuit zakken met een zak patat, maar veel groente en fruit eten!!

En zeker niet roken, want dat kan zeer nadelig zijn voor je sport prestaties.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, waarom niet. Hier in de buurt doen veel jongeren dit.
Het is wel behoorlijk prijzig hoor!
Ga eens kijken zou ik zeggen, dan kun je zien of het wat voor jou is en ben je gelijk van de prijzen op de hoogte.
Je kunt een abonnement kiezen, maar ook een tien "ritten" kaart.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga a.b. zo snel mogelijk aan de slag ,maar de meeste sportscholen zijn wel prijzig ,wat ik wil aanraden ,zoek een klein gezellig ,boks/kickboksschooltje ,meestal niet zo duur ,geeft je ook zelf vertrouwen ,of je de hele wereld aankan ,en ja gaat vrij snel na enkele weken loop je met een rechte rug over straat ,ook word daar krachttraining gegeven opdrukken ,buikspier ,enzv :
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is helemaal niet vreemd voor een 14 jarige om op een sportschool te zitten. Daar doet men niet alleen aan krachtoefeningen maar veel en veel meer. Hij moet dat wel onder leiding doen van deskundigen. Het snel sterker worden is echt niet nodig en of het te betalen is hangt van je budget/ouders/zakgeld af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee meot je niet doen je blijft dan zo klein omdat jij je spieren aan het trainen bent die eigenlijk nog in de ontwikkeling zijn maar dat stopt dan allemaal een beetje omdat je bezig bent met kracht training..
begin er pas aan als je ontwikkeld bent!
13 jaar geleden
De sportschool kan best leuk zijn, maar dan kan ik je wel aanraden om NIET alleen te gaan. Als je alleen gaat dan heb je (althans ik) dat je denkt van, och, ik heb nou even geen zin hoor, dat kan ik morgen ook wel doen. Omdat de sportschool je zo veel vrijheid bied. Je moetdus gewoon een groepje van 3 man ofsow heen gaan. Maar de sportschool is wel duur, waar je ook bent. Mij kost het 30 euro in de maand als ik twee keer per week heen zou willen gaan.

Jij zegt dat je slap bent en dat je sterker wilt worden. Van de sportschool wordt je inderdaad sterker, maar als het jou zou gaan om vechten of iets dergelijks kan ik je meer aanraden om op een vechtsport te gaan. MMA lijkt mij geweldig en kan ik dus aanraden, en kickboxen ook. In een gevecht komt het toch altijd op techniek en snelheid aan en is kracht langer niet het belangrijkste!
Maar ik weet niet of dit je bedoeling is, ik kan me alleen wel voorstellen dat je graag wilt dat je anderen aan kunt. Hiervoor zou een vechtsport dus ideaal zijn.

Voor pure spiermassa is natuurlijk de sportschool het best. Als je dan heen gaat zou ik me met nadruk op je bovenlichaam laten trainen. Hier merk je het meeste van als je sterker wordt. Hardlopen, wielrennen, voetbal of dat soort dingen wordt je niet sterker van. Ja, tuurlijk, je krijgt wel sterkere spieren in je benen, maar ik denk dat jij hier niet op doelt. Correct me if I'm wrong.

Van zwemmen kun je trouwens wel sterk worden. Dit deed ik tot op 1 jaar geleden altijd en ik was altijd één van de sterksten van mijn klas. Maar daar heb ik de bouw dan ook voor, dit geeft namelijk een gigantische voorsprong.
Als je dan liever een teamsport wilt en je zwemmen ook wat lijkt kan ik je aanraden om te gaan waterpoloën.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Toegevoegd na 1 minuut:
En vergeet niet dat sterker worden niet binnen twee weken gebeurt! Het is een moeizame en zware periode van maanden tijd. Het mooie van een sportschool is wel dat je merkt dat je sterker wordt, omdat je de gewichtjes ineens hoger kunt zetten!