Is het wel goed om verder te gaan?

Als je 's avonds gesport hebt en de volgende ochtend ben je kapot daarvan, is het wel goed om dan 's middags weer te gaan sporten, als je dan vrijdags wel rust neemt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als 'kapot' betekent dat je wat spierstijfheid hebt, is er niets aan de hand. Gewoon sporten, denk aan je warming-up, en je bouwt een goede conditie op. Maar als 'kapot' betekent dat je geblesseerd bent, dan moet je stoppen... als je dan doorgaat, maak je het alleen erger.

je moet het nooit overdrijven, en heel rustig opbouwen dus je moet dan ook voldoende rust in acht nemen dus in het begin niet elke dag sporten maar om de dag, het heeft ook met je leeftijd te maken en of je helemaal gezond bent, maar ik heb altijd geleerd dat je altijd alles met mate dus voldoende rust, want dat is het halve werk dan voel je, je snel wat fitter...............veel succes p.s ik neem aan dat je gezond bent, want anders gelden er weer andere regels

Nee dat is niet goed. Het is heel belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Wanneer je lichaam aangeeft dat het rust nodig heeft,neem die rust dan ook. Beter is het dan om om de dag te sporten.

Het is normaal dat je de volgende morgen wat stijfjes bent als je de avond ervoor stevig gesport hebt, maar dit moet wel met een klein beetje rekken en strekken weg zijn. Als dit de hele dag blijft, kun je beter een dagje rust in acht nemen.

nee lijkt me ongezond alhoewel het in de topsport wel gebruikelijk is maar daar komt men ook steeds meer op terug

Het is sowieso niet verstandig om dagen achtereen te gaan sporten. Je kan beter een dag rust er tussen hebben en dan morgen weer te gaan sporten. Anders raak je overbelast.

Bij sporten wordt je uiteraard moe. Om conditie en kracht op te bouwen heeft je lichaam daarna herstel tijd nodig. Die tijd kun je alleen zelf bepalen aan de hand hoe je je voelt. Na een kracht training zal de eerste dag je maximale prestatie lager liggen dan bij de eerste training, de 2e dag ongeveer hetzelfde en de derde dag, na volledig herstel van de traininmg kun je meer aan. Na een conditie training zal het herstel normaal korter duren. Tijdens die herstel periode dien je dezelfde spiergroepen NIET nogmaals zwaar te trainen. Als je dus zo afgepeigerd bent doe je er goed aan vandaag wel rustig te bewegen, wandelen wat fietsen en/of een lichte conditie of (als dat bij je sport hoort) techniek training te doen echter geen inspannende training. Wil je goed voor de dag komen op een wedstrijd....zorg dat je laatste zware training minimaal 3 maximaal 5 dagen daarvoor ligt (afh. van je eigen herstel tijd). Dan zal je optimaal presteren.

1 dag sporten en 1 dag uitrusten dAT IS het beste voor je gezondheid en je valt het snelst af zo

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100