Ventiel perongeluk zelf los gemaakt, hoe herstel ik dat?

Hallo,

Ik wou net mijn voorband pompen en i.p.v ventieldop proberen te openen (kon dop niet los krijgen), heb ik helemaal ventiel losgemaakt. Ik hoorde opeens een enorme lucht uit komen, waardoor toch besloot verder te pompen. Ik doe het pompje weg en probeer ventiel terug te doen, maar het lucht springt uit mijn band.
Ik wist dat dit foute boel was voordat band ging pompen en al lucht kwam eruit.

Hoe kan ik het ventiel erin vastmaken zonder dat het lucht uit band springt of eruitkomt, zodat ik toch erna het dopje kan proberen te openen.

Picture for question
een jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (1)

Het ventiel terugplaatsen en vastschroeven. De grote wartel vasthouden als je het dopje probeert te verwijderen (eventueel met behulp van een tangetje). Daarna de band oppompen en het dopje (voorzichtig) tegurplaatsen.
jc54
een jaar geleden
Lotuscabrio
een jaar geleden
Dat ben ik nu tijdje proberen maar het lijkt alsof makelaar een strakke dop heeft gezet op mijn ventiel.
Lotuscabrio
een jaar geleden
Ik heb foto erbij toegevoegd :)