Waarom lijkt het alsof orange versieringen voor het WK e.d. alleen in slechtere buurten uitbundig worden opgehangen?

Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee... Het is een constantering mijnerzijds. Ik vraag me af of het in andere delen van Nederland ook zo is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is er nog steeds ook een HEEL duidelijk verband tussen het aantal mensen dat voetbal wel en niet leuk vind in de betere en de slechtere buurten. Ik zal verder maar geen uitspraken doen over waardenrelativisme, maar dat heeft er natuurlijk wel rechtstreeks mee te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu wel, tot voor kort niet echt nee.
Het verschil tussen beide wijken is dan ook overduidelijk qua hoeveelheid oranje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij geen slingers aan de wand....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orange -> Oranje?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behoudens spel- en typfouten

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat ik precies hetzelfde als jou geconstateerd heb. Het zijn daadwerkelijk vaak de wijken waar het wat minder gaat, die helemaal vol hangen met die oranje rommel. Misschien dat zij onderling toch meer saamhorigheid voelen.
Alleen vind ik het soms moeilijk te begrijpen. Ze hebben geen nagels om aan de kont te krabben, maar als er een WK of EK is, kopen ze voor bergen met geld al die rommel en rijdt de bierservice haast 24 uur per dag door de laan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hhahahahahahhahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood en spelen Italklaas, dat zou jij moeten begrijpen als ouwe Romein

Andere antwoorden (8)

Omdat in deze buurten de mensen zich nergens voor
schamen heel eerlijk zijn , en dat ook laten zien.
In andere buurten zoals jij dat steld, zijn de mensen wat
voorzichtiger met hun doen en laten,ze gaan niet graag
af, dat is gezichtverlies.
Maar het eindelijke doel is voor beide gelijk.
Wereldkampioen worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat lijkt niet zo, dat is zo!! nog erger dan carnaval!! je zou eens moeten vragen aan die lui wat de opstelling is van het nederlands elftal!! 10 procent zal het weten!! het overige gespuis houd het op een leuk feestje, omdat er verders niets plaatsvind in hun saai bestaan!! Als je in onze buurlanden kijkt hangt het ook! enkel verschil is dat als die eruit vliegen hun versieringen blijven hangen tot het wk voorbij is!! hier lopen ze voor het eindsignaal al te schreeuwen ik wist het wel en rukken ze alles eraf!!! bah bah bah schaapjes zonder ruggegraat! OERHOLLANDS GEDRAG

Toegevoegd na 4 dagen:
En dan maar minnetjes klikken omdat sommige mensen, de waarheid niet leuk vinden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze mensen worden minder door decorum gebonden. Ze willen inderdaad het feestje, met drank en op straat.
Soms denk ik wel eens: misschien wel gezellig....
Maar zodra Nederland verliest gaan ze over tot de orde van de dag. Helemaal gelijk heb je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben opgegroeid tussen 'dat gespuis' en ik prefereer hun WK feestje boven dat van de kakkers die zich te goed voelen om hun enthousiasme te uiten en liever achter gesloten gordijnen binnen zitten. Ga ze daadwerkelijk eens naar de opstelling vragen. Gegarandeerd dat ze je die exact kunnen vertellen. Voetbal leeft heel sterk in volkswijken. Zowel de lokale club(s) als het nationale elftal. En dat ze verder weinig te doen hebben is niet vreemd. Probeer maar eens een gezin met 2 kinderen te onderhouden van een minimum loon en dan nog eens interessante hobby's te hebben. En ja; zodra dat toernooi voor Nederland is afgelopen hebben ze meestal geen interesse meer voor de rest. Ze willen dat Nederland wint. De rest kan ze niks schelen en ze gaan niet juichen voor een team waar ze geen binding mee voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te ... veel .... uitroeptekens!!!!!1132 Is die 10 procent gebaseerd op wetenschap. Of spreekt hier de onderbuik?
daar waar het uitbundig versiert is zitten de echte voetbal liefhebbers.
daar waar je niets buiten ziet woont kouwe kak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kouwe kak ???!!! Ontzettende bullshit zul je bedoelen.
Overigens hebben die zogenaamde voetballiefhebbers een hoog 'zuipfeest-liefhebbers'-gehalte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar dat is met koniginnendag ook
dan zuipt geloof ik alles in nederland
en met ook met carnaval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja....daar noem je precies mijn andere twee *ahum* 'favoriete' feesten ...
Maar ook daar doet de 'kouwe kak' goddank niet aan mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben geboren en getogen in een volksbuurt
en ik ben ook nog eens een groot voetbalfan
ook al woon ik niet in nederland maar bij mij nu de nederlandse en de italiaanse vlag uit
ik drink geen alcohol nooit gedaan
maar ik mag het graag zien heel nederland oranje ...prachtig
ik noem het niet slechtere buurten maar meer de straten waar de inkomens iets minder hoog liggen dan in de rijkere wijken.
normale mensen die niet mega rijk zijn houden van een feestje. wk kan je met de hele buurt vieren. het is de sfeer , groot feest. ik ken buurten waar ze in een garage met de hele buurt gezellig de wedstrijden kijken.
dat is gewoon leuk.

in de rijkere buurten gaat men zowieso al heel anders met elkaar om. daar kennen buren elkaar vaak niet eens,
dan is de sfeer sowieso al heel anders.
ik woon zelf in een dorp waar iedereen elkaar kent. en hier loopt ook iedereen op die dagen in het oranje. ik vind het wel leuk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raar vooroordeel.
Ik heb in keurige burten gewoond waar iedereen met elkaar omging en elkaar zag waar geen oranje vlaggetje te bekennen was, en in volksbuurten waar ik vrijwel niemand kende en je door het oranje de huizen niet meer zag. Volksbuurten zijn niet per definitie gezellige buurten. En die (zogenaamde) gezelligheid valt ook nog wel wat op af te dingen...
misschien meer saamhorigheidsgevoel in die buurten, of meer plezier in voetbal
anneliez
13 jaar geleden
Welgestelde mensen zijn vaak ingehouden en maken zich zorgen om hun imago. Misschien is dat wel een noodzakelijke voorwaarde om welgesteld te raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral meer geld binnenhalen dan je uitgeeft... :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja precies!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wat men noem een inadequate of losers reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij hoef je niet zo op de man te spelen, Antizever. Daar heb je andere sites voor.
deze mensen zijn gewoon al heel erg vet blij met de "simpele'' dingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet helemaal waar. In Barendrecht (Carnisselande) hangt het ook nok vol met oranje spul. En dat is een gelukte vinex wijk met dure woningen.

Of komt het dan toch omdat alle bewoners uit Rotterdam zuid afkomstig zijn?