Waarom lijkt het alsof orange versieringen voor het WK e.d. alleen in slechtere buurten uitbundig worden opgehangen?

Zelf heb ik er niet zo'n probleem mee... Het is een constantering mijnerzijds. Ik vraag me af of het in andere delen van Nederland ook zo is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat ik precies hetzelfde als jou geconstateerd heb. Het zijn daadwerkelijk vaak de wijken waar het wat minder gaat, die helemaal vol hangen met die oranje rommel. Misschien dat zij onderling toch meer saamhorigheid voelen. Alleen vind ik het soms moeilijk te begrijpen. Ze hebben geen nagels om aan de kont te krabben, maar als er een WK of EK is, kopen ze voor bergen met geld al die rommel en rijdt de bierservice haast 24 uur per dag door de laan.

Omdat in deze buurten de mensen zich nergens voor schamen heel eerlijk zijn , en dat ook laten zien. In andere buurten zoals jij dat steld, zijn de mensen wat voorzichtiger met hun doen en laten,ze gaan niet graag af, dat is gezichtverlies. Maar het eindelijke doel is voor beide gelijk. Wereldkampioen worden.

dat lijkt niet zo, dat is zo!! nog erger dan carnaval!! je zou eens moeten vragen aan die lui wat de opstelling is van het nederlands elftal!! 10 procent zal het weten!! het overige gespuis houd het op een leuk feestje, omdat er verders niets plaatsvind in hun saai bestaan!! Als je in onze buurlanden kijkt hangt het ook! enkel verschil is dat als die eruit vliegen hun versieringen blijven hangen tot het wk voorbij is!! hier lopen ze voor het eindsignaal al te schreeuwen ik wist het wel en rukken ze alles eraf!!! bah bah bah schaapjes zonder ruggegraat! OERHOLLANDS GEDRAG Toegevoegd na 4 dagen: En dan maar minnetjes klikken omdat sommige mensen, de waarheid niet leuk vinden!

daar waar het uitbundig versiert is zitten de echte voetbal liefhebbers. daar waar je niets buiten ziet woont kouwe kak.

ik noem het niet slechtere buurten maar meer de straten waar de inkomens iets minder hoog liggen dan in de rijkere wijken. normale mensen die niet mega rijk zijn houden van een feestje. wk kan je met de hele buurt vieren. het is de sfeer , groot feest. ik ken buurten waar ze in een garage met de hele buurt gezellig de wedstrijden kijken. dat is gewoon leuk. in de rijkere buurten gaat men zowieso al heel anders met elkaar om. daar kennen buren elkaar vaak niet eens, dan is de sfeer sowieso al heel anders. ik woon zelf in een dorp waar iedereen elkaar kent. en hier loopt ook iedereen op die dagen in het oranje. ik vind het wel leuk.

misschien meer saamhorigheidsgevoel in die buurten, of meer plezier in voetbal

Welgestelde mensen zijn vaak ingehouden en maken zich zorgen om hun imago. Misschien is dat wel een noodzakelijke voorwaarde om welgesteld te raken.

deze mensen zijn gewoon al heel erg vet blij met de "simpele'' dingen

Is niet helemaal waar. In Barendrecht (Carnisselande) hangt het ook nok vol met oranje spul. En dat is een gelukte vinex wijk met dure woningen. Of komt het dan toch omdat alle bewoners uit Rotterdam zuid afkomstig zijn?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100