Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb jij wel eens op een éénwieler gefietst? Hoe kwam dat zo? Hoe vond je het? Wat zijn jouw ervaringen?

Toegevoegd na 1 week:
Bij het sluiten van de vraag: Dank voor alle antwoorden!

Picture for question
14 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb er wel eens op gefietst, of beter gezegd veel geprobeerd. Ik werkte op een camping en daar stonden een paar van die eenwielers ter beschikking van de gasten. Moest het natuurlijk ook proberen en dacht dat het na 5 minuten wel zou lukken, maar dat viel vies tegen. Heb het regelmatig opnieuw geprobeerd, maar verder dan een paar 100 meter ben ik niet gekomen. Vond het wel heel leuk en denk dat als je voldoende tijd heb, dat je het heel goed kunt leren. Was een leuke ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Het is leuk voor 5 seconde. Daarna val ik er steeds af :) Ik heb het met gym gedaan en vroeger had er iemand zo'n ding is wel leuk.

Toegevoegd op 23-06-2009 21:57:22
Btw: ik ken iemand die op zo'n 3 meter lange ding reed op zijn gemakje :P Door de schoolgangen haha. Het paste net.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee tot fietsen is het nooit gekomen, want toen ik er opstapte viel ik direct om.
ben wel jaloersop mensen die dat met souplesse doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ja die ervaring heb ik ook... wég circusdroom...
Ik heb erop gezeten maar aan het fietsen ben ik niet toegekomen. Er waren problemen met de zwaartekracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier in de buurt is een kindercircus. Vriendjes en vriendinnetjes van mijn dochter zitten daarop en kunnen echt heel goed met zo'n ding overweg.
Ik zelf heb het vroeger altijd gewild, maar zo'n ding was onbetaalbaar. Ik wilde er zelf een maken van een oude fiets, maar liep tegen het probleem aan dat de voorvork krom was. Nu zou ik het denk ik niet meer durven. Ik ben ook niet meer zo'n held...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb weleensop een eenwieler gefietst, dat was de eenwieler van m'n nichtje, ik vond het op zich wel leuk maar ik kon er niks van.. zodra ik de paal losliet, viel ik om.. achterover.. dus dat was niet zo heel handig.. dus ik wil het op zich beter leren, maar dan moet je(zoals mn nichtje gedaan heeft) iedere dag een paar uur oefenen totdat je het kan.
daarna verleer je het net als gewoon fietsen nooit meer, denk ik..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin was het even wennen, maar later kreeg ik het wel redelijk onder de knie. Alleen stilstaand balanceren ging niet zo goed, ik moest wel steeds in beweging zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb er wel eens op gefietst ik was vroeger heel slank lenig en behendig, en op turnen stond zo een ding in de hoek met de spinneweggen erom heen bijwijze van.
totdat ik hem had gezien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft een poosje op een circusschool gezeten en was er heel erg goed in. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar ik kom er nauwelijks op en weg. Na twee keer vallen had ik het wel gezien.
Toch moet het goed te doen zijn als je eenmaal genoeg vaart hebt, maar de fiets moet wel precies goed op je beenlengte zijn afgesteld. Het lijkt me leuk om te kunnen, maar geen erg praktisch vervoermiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaha..Mijn zoon had er vroeger een en mam moest het natuurlijk ook eens proberen. Lachen geblazen, armen wijdt en maar meedraaien met je bovenlijf.. Maaaar het is me gelukt, het hele straatje uit en weer terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding