Mag een sportvereniging maar twee opzegtermijnen aangeven van 1 oktober en 1 april?

Mijn dochter en zoon zitten op Turnen/Gym. Ze willen nu echter op Taekwondo. Ze zitten er nu 3 jaar op. Ik heb hun opgegeven voor de zapp kaart (dan mogen ze 4 sporten beoefenen en dan kijken of ze die leuk vinden.) Taekwondo is het dus geworden. Nu heb ik dit net op de site van hun turn vereniging gelezen: Zoals bij het aangaan van het lidmaatschap is overeengekomen kunt u het lidmaatschap beëindigen per 1 oktober of 1 april.
Mag dit? Of is er na een aantal jaren op de vereniging gezeten te hebben maandelijks opzeggen van toepassing?
Weet iemand of ik aan dat halfjaarlijks opzeggen vast zit? Vind dit een beetje te lang.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Dat mag. Het gaat hier om het lidmaatschap van een vereniging en niet om een abonnement bij bijv. een sportschool. Voor abonnementen gelden inderdaad andere regels.

Wil je de regels veranderen, dan kun je als lid het voorstel op de agenda laten zetten van de jaarlijkse algemene ledenvergadering, volgens de regels die daarvoor gelden. Je zit er nu aan vast want door lid te worden heb je ingestemd met hetgeen vastligt in de statuten en het huishoudelijk reglement van de vereniging.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens zou er ook slechts eenmaal per jaar een opzegmogelijkheid kunnen zijn. Denk aan de ANWB, een heel grote vereniging. Wil je opzeggen, dan moet dat daar voor 15 november, anders ben je weer verplicht een jaar lidmaatschapsgeld te betalen.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het staat er duidelijk geeft u aan dus de vereniging staat in hun recht!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als iets op een website staat wil niet zeggen dat het een feit is. Een slechte argumentatie dus.