Hoe nauwkeurig is de caloriemeter op mijn fitness-apparaat. (in mijn geval de crosstrainer en de fiets)

ik zit vaak op de cross-trainer (armen en benen gebruiken) en sport 20% langer door i.v.m de waarschijnlijke overdrijving van de fabrikant van het aantal verbruikte calorieén. Ik wil er 1000 verbranden elke keer. Alle apparaten zijn van life fitness en erg duur. Staan bij fitness First

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Die dingen zijn vreselijk onnauwkeurig. Ga naar een ander fitnesscentrum met een ander merk apparaat en je verbrandt makkelijk de helft of het dubbele van wat dit apparaat nu aangeeft. Je zult vermoedelijk (ook afahnkelijk van hoe zwaar je dingen instelt) (een eind) onder de grens van het calorieverbruik bij hardlopen blijven. Die is uiteraard ook nog afhankelijk van individuele facturen, maar wel makkelijk te berekenen: Het calorieengebruik daarbij is je lichaamsgewicht maal het aantal kilometers dat je loopt. Weeg je 70 kg en loop je 10 km hard, dan verbruik je dus 700 kcal. Nee, hoe hard je precies loopt maakt weinig uit. Toegevoegd na 5 uur: O ja, 1000 kcal is dus niet zo heel moeilijk te bereiken: Loop een rondje van 15 km en je zit er (als je 70 kg weegt) net boven. 15 km op een loopband is wel heel erg saai, buiten is dat stukken leuker. Meer frisse lucht ook!

Niet heel nauwkeurig natuurlijk ; het zijn gemiddelden. Iedereen heeft zijn eigen metabolisme, en daarnaast hangt het aantal calorieën dat je verbrand ook nog eens af van je lichaamsgewicht ; hoe zwaarder je bent, hoe meer inspanning het kost. Als je je gewicht, geslacht, leeftijd, lengte en bouw kunt invoeren in het computertje kom je vermoedelijk aardig in de buurt. Kun je helemaal geen variabelen invullen ,dan is het gewoon een gemiddelde voor een gemiddeld gebouwd iemand. Ben je licht, dan moet je nog effe door, ben je zwaar, dan heb je al meer gedaan dan de teller aangeeft. Zie het maar een beetje als fietsen ; tien kilometer met tegenwind tegen vals plat op, kost beduidend meer energie dan de terugweg met wind mee en de helling weer af. Dan heb je wel twee keer tien kilometer gefietst, maar toch heel verschillende hoeveelheden calorieën verbrand. Toegevoegd na 2 minuten: 1000 calorieen verbranden is overigens ERG veel. Dat is bijna de helft van wat je op een normale dag mag eten bij normale inspanning, en dus wat nodig is voor je normale werkzaamheden. Dat betekent dat je voor 1000 extra calorieën ettelijke UREN op een dergelijk apparaat zou moeten zitten, wat niet erg goed is voor met name je gewrichten. Beter kun je dan proberen aan de innamekant wat te verminderen. Dat saucijzenbroodje niet opeten scheelt je dan zo weer twee uur op het martelapparaat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100