Mag je op rommelmarkten of braderien voetbalshirtjes verkopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Ja, maar dan wel "de echte". Geen illegale die verdacht veel lijken op de echte van de profclubs maar waarvoor geen rechten zijn betaald en die van andere herkomst zijn.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe kom je erachter of er "rechten" zijn betaald dan
Computoon
6 jaar geleden
Veel clubs hebben een webwinkel of werken samen met bedrijven die in overleg met de club de "merchandise" regelen. De club wordt daar financieel ook beter van. Of het nou shirts of zwaaisjalen, enz. zijn. Het product is bijv. herkenbaar aan een vermelding in het etiket. Zo moet bijv. ook Disney toestemming geven (en betaald worden) als je wat voor product dan ook met een afbeelding van Donald Duck of Mickey Mouse wil verkopen. Er zijn echter ook fabrieken die die producten namaken en verkopen. Zonder toestemming van de rechthebbende. Zoals je ook fabrieken hebt die merkhorloges en parfums namaken en ze met het merk van het echte product (maar tegen lagere prijs/kwaliteit) verkopen. Dat mag niet.