Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kun je hardloopschoenen dragen zonder de binnenzool?

heb een paar trainers gekocht die net iets te klein zijn maar zonder de zool prima! kan die eruit zonder direct blessures te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
5.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Je tenen zitten nu zeer waarschijnlijk aan de voorkant tegen de binnenkant van je schoen te duwen. Dat kan allerlei vervelende gevolgen hebben, om te beginnen zit het niet fijn.
De binnenzool heeft eigenlijk maar 1 functie: je beschermen tegen de zool zelf. Hij doet dat op 2 manieren, dat dan weer wel. De binnenzool zorgt dat ie wat zachter aanvoelt én hij beschermt je tegen de stiksels en randjes die in de zool zelf zitten. Zonder binnenzool verslijt je veeel meer sokken dan met.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@haabee "Nee, dat kan niet. Je tenen zitten nu zeer waarschijnlijk aan de voorkant tegen de binnenkant van je schoen te duwen." Ja hoor, dat kan wel, daar gaat het nou net om. De tenen zitten juist NIET tegen de voorkant van de schoen aan te duwen ZONDER de binnenzooltjes in de te kleine hardloopschoenen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik goed begrijp wat je bedoelt, dan gaat het om een verschil van 1 mm. Dat is veel te weinig om comfortabel mee te lopen. Onder het lopen gaan je tenen alsnog tegen de voorkant van je schoen.
Vergeet ook de andere nadelen niet.

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan wel, want je hebt niet meteen last hiervan, maar ik zou toch liever een maatje groter kopen.
De zooltjes zitten er niet voor niets in, al weet ik niet hoeveel last jij gaat krijgen van minder vering, die je dan nu opvangt met je knie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding