Moet je een brevet hebben om te duiken?

Binnenkort ga ik op vakantie naar de Azoren. Hier is er de mogelijkheid om te duiken en aangezien ik dat nog nooit heb gedaan lijkt mij het superleuk om eens te doen. Het is niet de bedoeling om een hele week een cursus te volgen, maar gewoon 1x te duiken. (in de toekomst wil ik misschien wel een cursus doen) Is dat mogelijk? Of is het hebben van een brevet verplicht?

Weet jij het antwoord?

/2500

Elke zichzelfrespecterende duikaanbieder zal een brevet eisen. Zij zijn immers verantwoordelijk voor jou tijdens de duik. En voor jezelf is het ook fijner als je precies weet wat je moet doen in onverwachte situaties. Toegevoegd na 2 minuten: Het kan zijn dat ze "Introductieduiken" aanbieden, dan kan het wel, dan gaat er een instructeur mee die zich alleen met jou bezig houdt. Toegevoegd na 2 minuten: Oh en dan nog een laatste punt om rekening mee te houden: "Je kan voor het duiken zonder brevet geen bekeuring krijgen, maar ALS er wat gebeurt valt het duiken zonder vooropleiding niet onder de verzekeringsdekking." http://www.webdiver.be/duiken_voor_groentjes.html

Duiken is prachtig, dat je wil gaan duiken op vakantie snap ik al te goed want ik heb bv. in de Rode Zee bij Egypte gedoken, je kijkt je ogen uit. Je hebt, bij de meeste duikexcursies geen brevet nodig. Echter geldt wel; geen brevet is gelimiteerd duiken. Je krijgt als beginner uiteraard een instructie en dan zul je met de hele groep hooguit 15 minuten gaan duiken in klein water. Zonder brevet mag je namelijk niet dieper gaan duiken dan 4 meter.

geen idee.......

Het hebben van een duikbrevet is niet verplicht voordat je op vakantie naar de Azoren gaat. echter om te gaan duiken zal elk duikcentrum een soort, meestal Padi, introductiecursusus doen voordat je mag duiken. Dit heeft niet alleen met de veiligheid van jou en de instructeur te maken, maar ook verzekeringstechnisch: je bent namelijk niet verzekerd als er wat gebeurt. Bovendien zou ik dit extra gaan verzekeren, hier in Nederland. Valt namelijk niet standaard onder de dekking van je vakantieverzekering. Meestal moet je je ook medisch laten keuren. Dat kan vaak ter plekke, maar zou dit gewoon in Nederland doen. Dan weet je zeker dat het goed zit. Kost je gemiddeld 50 a 60 euro per keuring voor meestal 3 jaar. Wat ook een optie is, hier de theorie te doen en daar praktijk. Of in ieder geval hier de boeken te kopen, dan kun je dit fijn in het Nederlands bestuderen ipv in een andere taal. Ik weet dit aangezien ik zelf duiker ben (MasterScubaDiver). Suc6 en veel plezier met het duiken. Schijnt er erg mooi te zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100