Hoe train je de binnenkant van je dijen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net zoals Famke Janssen in GoldenEye. Nee hoor,grapje,maar ik kon het niet laten. ;-))))))))))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je Anneke,een grapje tussendoor moet kunnen vind ik. ;-)
Ritsuka
11 jaar geleden
je probeert dit toch niet in de hoop om een zogeheten 'thigh gap' te krijgen he? Dat je bovenbenen elkaar niet meer raken.
Want dat is niet met oefeningen te veranderen, dat ligt aan je bouw, kijk hier maar: http://fitvillains.tumblr.com/post/22391201572/thigh-gaps-determined-by-how-wide-set-your-hips

Antwoorden (2)

Oefeningen voor strakke dijen

Leg Squeeze

Dit is een zeer effectieve oefening die de dijspieren flink verstevigt en helpt om vet te verbranden. Neem een rubberen bal van normale grootte en plaats deze tussen de knieën. Duw met de knieën enkele seconden stevig tegen de bal aan en ontspan de spieren daarna enkele seconden. Je kunt deze oefening liggend, zittend en staand uitvoeren. Herhaal de oefening ongeveer 30 keer.

Side lunges

Ook deze oefening zal je helpen om de spieren te verstevigen. Sta rechtop met je voeten dicht bij elkaar. Zet een stap opzij met één van je benen en buig zo ver mogelijk door de knie. Laat je andere been diagonaal staan.

Rubberen band oefening

Neem een rubberen band of andere band van elastisch materiaal. Zet de band rondom de enkels en ga een beetje uit elkaar staan zodat de band niet naar beneden zakt. Sta nu opzij met één been en probeer de band zo ver mogelijk uit te rekken. Kom daarna terug naar de oorspronkelijke positie en herhaal deze oefening met je andere been. Herhaal de oefening 20 keer per been.

Overige tips

•Wil je graag strakke dijen? Dan zullen bovenstaande oefeningen heel effectief zijn wanneer je ze minimaal driemaal per week uitvoert. Maar voor een nog beter resultaat zul je meer moeten trainen dan alleen de bovenstaande oefeningen. Met cardiotraining kun je snel en effectief vet verbranden. Denk hierbij aan oefeningen als roeien, zwemmen, fietsen, hardlopen en de hometrainer.
•Wat dacht je van afvallen door te dansen ? Dansen geeft je niet het gevoel dat je aan het sporten bent en daarom kun je het lang volhouden terwijl je wél effectief vet verbrandt!
•Om de resultaten van de bovenstaande oefeningen te maximaliseren, zul je ook je eetgewoonten onder de loep moeten nemen! Drink veel water, weinig alcohol, stop met roken en eet gezond en gevarieerd. Veel succes!

Toegevoegd na 34 seconden:
http://www.leerwiki.nl/Oefeningen_voor_strakke_dijen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga op de grond zitten, strek je linkerbeen zo ver mogelijk naar links. Dan proberen met je hand je linkervoet aan te raken, hoe meer je strekt hoe beter. Je voelt het aan de binnenkant van je dij dan trekken. Dit een aantal malen herhalen, en daarna met je rechterbeen hetzelfde doen. Been naar rechts, met je handen je voet raken of je tenen. Is echt een goede oefening. Verder is een roeimachine ideaal voor stevige benen.