Waar kan ik iets vinden over spelregelwijzigingen in het voetbal?

Bijvoorbeeld: wanneer werden gele en rode kaarten ingevoerd, vanaf wanneer mag de keeper bij een terugspeelbal de bal niet in de handen pakken etc.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (3)

Het voetbal zoals van tegenwoordig is afkomstig uit Engeland. Ongeveer halverwege de 19e eeuw werd er op de Public Schools in Engeland gevoetbald. Voetbalvelden zoals we die nu kennen waren er nog niet. De spelregels verschilden nogal. Bij de ene school mocht de bal met de hand opgepakt worden en was het geoorloofd om mee te lopen of te gooien. Bij een andere school mocht dat juist weer niet. Door die verschillende spelregels konden scholen nooit tegen elkaar spelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
knvb.nl => downloads => Zoek op spelregels
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoek in het downloads en documenten deel van de website van de knvb. Klik gewoon op de linjk.