Wat zijn de regels omtrent waarschuwingen ('penalties') bij tennis?

Djokovic gooide vanmiddag zijn tennisracket tweemaal op het gravel op Roland Garros. Hij kreeg een ´officiele waarschuwing. Maar wat betekend dat concreet? Is er een maximum waarschuwingen? Ik kan nergens kort en concreet de regels hieromtrent vinden...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tennis
8.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bepaalt de scheidsrechter, begint bij puntverlies maar als de speler het heeeeeeeeeeeel erg bont maakt, kan deze de match ook gewoon verliezen.

Het beste antwoord

Het maximum aantal waarschuwingen is vier.
Bij de tweede waarschuwing verliest de speler 1 punt.
Bij de derde waarschuwing verliest de speler z'n game.
Bij de vierde waarschuwing verliest de speler de match.