hoe kan je het best leren om te freerunnen/parkouren??

voor een beginner!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begint met op je handen staan dan op je handen lopen. Als je dat kunt ben je al halverwege
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je beginnen met een hardlopen en fitness, eventueel al aangevuld met evenwichtstraining.
(heen en weer springen op lage balkjes zonder de grond te raken bijvoorbeeld)
Ben je fit en sterk, en heb je een zeer goed evenwichtsgevoel kan je proberen om een korte route met weinig obstakels te proberen, nog niet hoog klimmen of rare sprongen maken, dan beland je direct in het ziekenhuis.
Als je dit kan ga je een stapje verder door een schuur op jouw parcour te zetten en daar soepel overheen te klimmen. Dit bouw je langzaam op, maar er gaat een pittig tijdje overheen voordat je het echt goed kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom turnen, zo train je alles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je traint het door alle bewegingen ook echt te doen.. Als je er fysiq niet tot in staat ben dan merk je dat en ga je daar op trainen. Maar om van te voren ervoor te gaan lijkt me niet helemaal de juiste volgorde:p
Kijk wel uit met van hoge dingen afspringen, bouw dit op en ben geen superman, je lichaam kan het niet altijd aan en dan kan je blesurres krijgen die echt niet leuk zijn
Succes!