is het handiger om met gewone noppen op kunstgras te gaan of andersom?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
3.5K

Antwoorden (3)

er zijn speciale voetbalschoenen voor kunstgras. Turf voetbalschoenen. Als je altijd op kunstgras voetbalt raad ik je die aan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het verstandigste is om een paar gewone voetbalschoennen te hebben. Met deze kun je zowel goed spelen op kunstgras als op normaal gras. Echt veel verschil merk je niet. Met kunstgras schoenen daarintegen kun je niet goed mee op normaal gras spelen, daarmee heb je veel minder grip.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zelf heb ik twee paar schoenen, een paar voor gewoon gras (FG) en eentje voor kunstgras (AG). Omdat ik altijd uitglijd op turfschoenen gebruik ik die niet, maar er zijn ook kunstgrasschoenen met iets kortere noppen, aangeduid met AG. Zij hebben ook een beschermrandje aan de binnenkant van de schoen, om er voor te zorgen dat je niet elke maand nieuwe kunt kopen. Als ik twijfel op wat voor veld ik zal spelen, trek ik altijd mijn kunstgrasschoenen aan, omdat ik daar, als het niet te nat is, prima mee kan spelen op een gewoon veld. Terwijl mijn gewone schoenen meestal na een wedstrijd op kunstgras meteen kapot zijn. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met mijn speelstijl, die vrij explosief en fysiek is (centraal in de verdediging), maar dit is mijn ervaring. Met de juiste kunstgrasschoenen kun je wel op natuurgras spelen, maar gewone schoenen gaan heel snel kapot op kunstgras.