Hoeveel sporten zijn er in totaal? En over de hele wereld

Welke sporten? Hoeveel sporten? Uit welke landen komen ze?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is jammer dat er geen link "slechte vraag" is, dat ik kan aanklikken. Ten eerste je vraag, waarin je twee vragen stelt, die precies het zelfde zijn. "Hoeveel sporten zijn er in totaal?" duidt al op alle sporten in de hele wereld. En daarna vraag je dat weer. Vervolgens vraag je ons om alle duizenden sporten op te noemen en ook nog op te tellen. Om vervolgens alle landen op de wereld op te sommen...

Teveel om op te noemen. Je hebt sporten en je hebt nieuwe sporten die weer afgeleid zijn van andere sporten (denk aan Rugby, American Football, Aussie rules Football), allemaal dezelfde oorsprong. En dan heb je ook nog lokale sporten zoals bijvoorbeeld Kaatsen, Fierlejeppen in Friesland, zo heeft elk land wel zijn eigen aparte sporten (wordt het WK Mobieltjes gooien en vrouwsjouwen niet jaarlijks in Finland georganiseerd? Sport of niet??).

Op de jongste olympische spelen in china werden 28 verschillende sporten beoefend. Maar het wordt 29 als ik het bedenkelijk fronsen van wenkbrauwen tot een sport verhef bij het lezen van deze vraag.

Ontelbaar? Zeker als je 'sporten' zoals wc-pot gooien (schijnt in een of ander dorp in de VS populair te zijn), dwergwerpen en vrouwen sjouwen (iets uit scandinavie als ik Discovery Channel mag geloven) mee telt. Eigenlijk kan je de activiteit niet zo maf bedenken of er heeft wel ooit iemand een sport van gemaakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100