Moeten clubs de reis en verblijfkosten zelf betalen in de Europa Leauge?

Of betaald de UEFA dat. Als de clubs daar zelf voor moeten opdraaien lijkt mij in vergelijking met het prijzengeld dat het niet heel erg rendabel is.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

De reiskosten zijn voor de club zelf
Vaak hebben club sponsor deals met vliegtuigmaatschapijen die op hun beurt dan weer trots kunnen laten zien dat zij de vluchten voor desbetrefende club verzoregen. Mocht dit niet het geval zijn dat moeten deze kosten makelijk betaald kunnen worden met de winstpremie die de europa league heeft (behalen groepsfase 2.4 mijoen euro, winst enkele wedstrijd 360.000 euro)

In tegenstelling tot de vliegtickets worden de hotelkosten door de thuis ploeg betaald die in deze ook gastheer is.
Deelnemende clubs aan de europa league zijn verplicht waneer zij thuis spelen om voor hun tegenstander een onderkomen te regelen dat voeldoet aan door de uefa vastgestelde eisen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Clubs moeten zelf reis en verblijfskosten voor de Europa League betalen. Aangezien dit voor veel kleine clubs in voorrondes lastig is wordt er gewerkt met potten. Dit zorgt ervoor dat clubs minder ver hoeven reizen. Voorbeeld: een Ierse club zal in de voorronde nooit een club uit Kazachstan of Israel treffen