Mag een voetbalteam een paard opstellen?

Ik las vanochtend in de trein een Vrolijk Weekblad, waarin de voetbalcoach een paard opstelde in zijn team. Dat bleek te mogen, omdat de reglementen slechts voorschreven dat er elf *spelers* moeten worden opgesteld; nergens stond, dat die elf spelers van de soort Homo Sapiens Sapiens moesten zijn.

Hoe zit dit in werkelijkheid?

13 jaar geleden
in: Voetbal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke grap.
Alleen kan een paard niet voetballen want je mag niet met 2 benen tegelijk schoppen en de bal ook niet met je handen (=voorbenen bij het paard) raken....paard zou dus gauw wegns spelbederf rood krijgen en het veld uit moeten :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha die heb ik toevallig ook gelezen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een leeuw in het elftal gooien kan je meteen naar een open doel lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wist niet dat je uit Kameroen kwam, Muattigora...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DONALD DUCK RULES :D

Het beste antwoord

We pakken even de regels erbij (Bron: FIFA). Er staat inderdaad nergens dat de spelers mensen moeten zijn.

Je zult het paard echter wél moeten kleden. Er staat namelijk wel in de regels dat elke speler voorzien dient te zijn van een shirt met mouwen, een korte broek (eventueel zichtbare onderkledij dient dezelfde kleur te hebben, voor zowel shirt als broek), schoeisel, en scheenbeschermers die geheel bedekt dienen te zijn door de sokken. Tevens mag hij/zij geen attributen dragen die de speler zelf, of anderen, gevaar oplevert, zoals sieraden, of, naar ik aanneem, eventuele bit of rijderstuig. Zadels zullen ook niet mogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Haha leuk bedacht maar nee het mag niet. Het mieyen 11 gelijknamige spelers zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal Jannen of allemaal Pieten bijvoorbeeld :-)) ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Boston: precies wat ik dacht....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelijkwaardige zal je bedoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11 gelijkwaardige spelers, dus 11 schapen mogen dan wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het geen elftal meer, maar een kudde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha. Gelijknamige. Allemaal Jan ;-)
denk dat je het wel snapt. Krijg wel 4- maar bel de FIFA zou ik zeggen.
Ik heb eens nagekeken in de regels hoe het zit, en inderdaad wordt er alleen gesproken over "spelers". Dus als je de regels letterlijk zou nemen zou het inderdaad mogen.
Of het verstandig is is natuurlijk een andere vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De regels hebben het inderdaad over spelers, zonder verdere vereisten. Als een club opeens met een paard aan komt zetten is het aan de dienstdoende scheidsrechter om te bepalen of het dier onder de noemer "speler" valt. En wat hij ook beslist, de scheids heeft gelijk.

Bij damesvoetbal mag het in ieder geval geen hengst zijn; da's wel tegen de regels. Voor een merrie ligt de beslissing weer bij de scheidsrechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als hij goed kan voetballen, why not? Anders zou ik het afraden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat niet in de regels,dat het verboden is,dus dan mag het.Je moet natuurlijk wel op de sekse van het beestje letten,een merrie mag uiteraard niet in een mannenelftal.
En dan heb je ook nog de hands regel, sla er goed acht op dat de bal alleen met de achterbenen wordt gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Da's dan een leuke vraag - heeft een paard twee benen (de achterbenen) en twee armen (de voorbenen), of heeft een paard vier benen en nul armen? In het laatste geval is 'hands' onmogelijk, en mag het paard met een willekeurig been spelen.
Vermits de spelers moeten ingeschreven zijn bij de fifa om te mogen spelen, en vermits men geen paard kan inschrijven,kan dit dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want het is niet de bedoeling dat de grasmat wordt opgegeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, want de 4e official zal, als hij onder het paard zijn voeten heeft gekeken, de 'speler' beletten om met dit schoeisel mee te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat paard een contract kan ondertekenen en kan stilstaan op de groepsfoto. en dan ook nog een verbetering is voor het elftal dan mag ie mee doen van mij .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat mag. Anders kun je hem altijd nog in de gang zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rafael van de baard mag wel :)