Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Om af te vallen, is het effectiever om 400 kcal te verbranden met hardlopen dan herzelfde aantal kcal met wandelen?

Met de '400 kcal' in de vraagstelling bedoel ik dat je die verbrandt gedurende de workout. Dus de wandeling zal een grotere afstand bedragen dan de hardloopafstand zodanig dat je bij gebruik van een app zoals RunKeeper herzelfde aantal kcal meet.

Mijn vraag is eigenlijk of je met hardlopen nog meer kcal verbrandt na de workout dan wanneer je hebt gewandeld. Op internet lees ik soms over een 'naverbranding'. Lichaam en spieren moeten herstellen en dat kost energie. Zelf merk ik dat ook na een hardloopsessie.

Maar hoe significant is deze naverbranding?
Hoeveel kcal verbrand je nog 'extra' na bijvoorbeeld 400 kcal te hebben verbrand tijdens het hardlopen?
En is dit hardopen voor het doel van afvallend daarmee ook effectiever dan hardlopen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
7 jaar geleden
Wandelen houd je makkelijker vol denk ik.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens mijn oude trainer is snelwandelen het effectiefs. Als reden geeft hij aan dat hardlopers vaak op een harde ondergrond lopen met slechte zolen en dit niet goed is voor de lichaam.

Toegevoegd na 36 seconden:
*je lichaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding