Een playoff is een finale van een competitie, waarin meestal de winnaar niet beslist word door 1 wedstrijd. Bijvoorbeeld en finale gebaseerd op een best of 3 systeem (hier moet je dus twee wedstrijden winnen om de uiteindelijke winnaar te worden).

Toegevoegd na 11 minuten:
In the US is het altijd voor winnaar, maar ik zat nog even te kijken maar het verschild per land. Wel is altijd reeks wedstrijden na de reguliere competitie.
In de UK wordt het gebruikt om promotie naar de Premier League te bepalen. In Nederland inderdaad om te bepalen wie van de Eredivisie naar de Europa League mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je playoffs bedoelt, als dat zo is, is dat de na-competitie van bijvoorbeeld de eredivisie. Dat zijn wedstrijden na de competitie om te bepalen wie er de Europa league in gaat en wie er degradeert.