is 2 workout sessies per dag slecht ?

Het betreft 45/60 min cardio op de hometrainer +- 22km in de ochtend (start 07.30)

En s'avonds een workout op de pads ( boksen) intensief +- 30 minuten (start 19.30)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Meerdere workouts per dag is niet per se slecht, zolang je maar genoeg rust neemt, voldoende slaapt, en voldoende eet om je trainingen te ondersteunen.
Het beste kun je naar je lichaam luisteren. Als je merkt dat je niet goed hersteld, lang spierpijn blijft houden, slechts slaapt, of vaak ziekjes word, dan train je waarschijnlijk te veel.

Toegevoegd na 1 minuut:
En het ligt er ook aan hoe vaak in de week je dit doet.
Je traint hiermee ongeveer 1 1/2 uur per dag, wel mooi verdeeld met ochtend en avond.
Doe je dit elke dag van de week? Dan is het best veel.
Doe je dit 2/3 keer in de week? Dan kan het waarschijnlijk wel, als je let op de punten die ik hierboven al noemde.

Toegevoegd na 17 minuten:
Gekopieerd van de bron hieronder:

Overtraining kun je herkennen aan de volgende symptomen:
•Verminderd prestatievermogen
•Rusteloos/hyperactief
•Afgenomen competitiedrang
•Geen zin om te sporten
•Snel vermoeid
•Concentratieproblemen
•Verhoogde hartslag
•Langzamer herstel van hartslag en bloeddruk na inspanning
•Spierstijfheid
•Gewichtsverlies
•Minder eetlust
•Grotere kans op infecties of ziektes
Ritsuka