Kun je veel calorieen verbranden met een crosstrainer?

Mijn ouders hebben een crosstrainer gekocht. Ik lach ze altijd uit als je op dat ding fietsen/rennen want daar verbrand je toch geen calorieen mee, of wel?

Zie de foto in de bijlage. Er zitten van die hele grote trappers en die moet je indrukken met je voeten zeg maar. Die stangen moet je vasthouden met je handen maar die hoef je niet vooruit te duwen. Die zitten aan de trappers vast dus die beweeg je ook met je voeten.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja. Samen met die en roeien verbrand je het meeste calorieen.
Erna55
7 jaar geleden
Voordat je iemand uitlacht kun je je beter eerst ergens in verdiepen... Ga er maar eens een half uur op trainen.
Je zult wel voelen hoe vermoeiend het is, dus hoeveel calorien je verbrand.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat mij betreft is het een prima duurtraining. Goed te vergelijken met hardlopen, maar dan op een manier die je knieën veel minder belast. Zeer relevant als je toch al zwaar bent. Daarbij is het lekker makkelijk om te schakelen tussen lichter en zwaarder verzet zodat je je intensiteit kunt afwisselen. Tot slot kun je ondertussen fijn een film kijken, wat het een stuk makkelijker uit te houden maakt, en kun je achteraf meteen onder de douche.
Ritsuka
7 jaar geleden
ook al lig je de hele dag in bed, dan nog verbrand je kcal. Je lichaam heeft altijd energie nodig. Een crosstrainer is een prima workout, zeker als je het combineert met Netflix, dan houd je het lang vol.

Antwoorden (1)

Hier kan je dit bereken,het heeft veel te maken met je gewicht(voor mij met mijn 75 kg kom ik op 144cal per 15 minuten:
http://wijvallenaf.nl/calorieen-verbranden-met-sporten

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe zwaarder je bent lijk je meer cal te verbranden.
fremar