Kun je nog op judo als je 17 bent of is dat echt te oud?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Sport
3.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Je kunt op elke leeftijd nog een sport gaan doen (als he lichamelijk gezond genoeg bent).
Ga ervoor als je het leuk vind.

Antwoorden (4)

Je kan nog op judo gaan als 57 bent. Je bent bijna nooit te oud om met iets te beginnen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad. Ik heb een familielid die is op z'n 55e aan judo en tai chi gaan doen om zijn gedachten van z'n overleden vrouw te verwerken. Ja, de olympics gaat 'ie niet meer halen, maar hij geniet er enorm van en heeft er een fantastische conditie en een evenwichtige gemoedstoestand aan overgehouden. Zwaar respect.
Dus: gewoon doen, al wordt het op hogere leeftijd wel belangrijk om ook even met je huisarts te overleggen of het wel verstandig is qua gezondheid (die zal wellicht even naar je hart en longen willen kijken bijvoorbeeld).
kierkegaard47
7 jaar geleden
Dit antwoord klopt natuurlijk helemaal. Wel vraag ik me af of vraagsteller misschien bedoelt: en er dan ook nog een heel hoog niveau in bereiken ?
Het is niet (alleen) afhankelijk van leeftijd, maar zeker van je gezondheid of je op welke leeftijd dan ook kunt sporten. In Azië zijn vele 'bejaarden' dagelijks bezig met sport en zijn daar ook gemiddeld veel gezonder dan hier in het westen..

Veel kinderen beginnen jonger (ik was 12 jaar toen ik begon met judo) , maar dat geeft niets, door sporten wordt je soepeler > dat ben je met 17 jaar ook nog hoor :-) , maar als je wat ouder bent , dan moet je opletten dat e.e.a. ook kan of niet qua gezondheid.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit kan nog, maar het is aan te raden op een gegeven moment 2 keer per week te judoën. Een keer per week judoën is goed genoeg om je technieken te ‘onderhouden’, 2 keer per week is goed genoeg om nieuwe worpen te leren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kan wel op judo gaan mar dat is bijna seniorenjudo en daar doen ze wat rustiger aan en ze nemen de wedstrijden niet zo serieus als bij de echte sporters