hoe presteer je het best op een wedstrijd karate ?

Toegevoegd na 2 dagen:
karatestijl: wado
categorie: kata

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Buiten gewoon in goede vorm zijn, hangt het voor het grootste deel af van de voorbereiding. Zorg er in ieder geval voor dat je zo min mogelijk zenuwen hebt en je je niet laat afleiden.

Loop je kata's honderden keren en laat ze beoordelen door medekaratekas. Als je weet dat je kata's goed zijn tot in de details en je die zelfverzekerdheid ook op wedstrijd kan laten zien, dan komt het wel goed.

Vaak zijn wedstrijden ook de beste trainingen omdat je constant (o.a. opwarming) met je kata's bezig bent. De ervaring leert. (Dat is ten minste toch wat m'n Sensei ooit gezegd heeft.)

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met doping. Dit valt echter niet aan te raden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank! Moet je niet vergeten hem te geven
Door jezelf voor te bereiden op die wedstrijd. Slaap voldoende, eet wat je moet eten. (Je zou aan je karate-leraar kunnen vragen wat je het beste kunt eten voor een wedstrijd) Verder veel trainen en dan juist de dingen trainen waar je tijdens de wedstrijd het meest profijt van kan hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je presteert het beste, door in top fitte conditie te zijn! Voor dit alles moet je letten op je voeding, voldoende rust, voldoende training (zoek een balans) en dan komt er nog het mentale aspect. Je vecht namelijk ook met je hersenen. Het visualiseren (of mediteren) van de wedstrijd, die je dan wint, is een zeer effectieve manier! Je visualiseert het tot in detail en herhaald deze oefening zeer frequent. Train with your brain en je bent al half op weg.

Op de sites die ik bijvoeg vind je nog uitgebreide info, over voeding, visualisatie en voorbereiding, of leuke weetjes. Succes en zet hem op!

http://sport.infonu.nl/overige-sport/22631-voeding-rondom-een-wedstrijd.html

http://sport.infonu.nl/diversen/100940-hoe-gebruik-je-verbeelding-en-visualisatie-in-je-sport.html

http://www.sportschoolkalong.nl/wat%20te%20doen%20voor%20en%20na%20de%20wedsrijd.htm