Kunnen we over water lopen?

Zie video.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit is een hele serieuze vraag, we hebben al heel veel discussies op de universiteit hierover gehad...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt tijd, dat jullie ergens anders over gaan discussieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk wel hè? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mwoah.... 1 gast zie je uitglijden, bij de andere duidelijke kringen die niet komen door de zogenaamde stappen op het water (weet niet hoe ze het geflikt hebben maar aan het water te zien ligt er een flexibel materiaal onder het water oppervlak) bovendien zie je de schoen toch duidelijk nét iets te ver in het water gaan (en toch niet zinken...) euhm, universiteit zei je toch? :) misschien tijd voor een ander gesprekonderwerp idd....
check dit eens
http://www.youtube.com/watch?v=KSLUwmJOo_M&feature=related :OP

Het beste antwoord

Als je een plank net onder de waterspiegel legt, dan zou het kunnen. Maar dat is natuurlijk niet echt over water lopen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Op http://sciencefocus.com/qa/how-fast-would-i-have-run-run-over-water vind je een uiteenzetting van iemand die bepaald dat je minimaal met een snelheid van 80 km/u moet lopen, om dit te kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dit filmpje is al redelijk oud. En snel ontmaskerd als fake.
Het is nep. Maar wel leuk in elkaar gezet.
Het antwoord is en blijft dus nee.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet zelf een van die gasten uitglijden vlak onder het wateroppervlak. +je voor je antw.
Ja, we kunnen over water lopen.

Maar we kunnen het niet zonder hulp middelen dit doen, het zou wel mogelijk zijn als uw lichaam zo snel kon bewegen dat een vloeibaar product niet snel genoeg opzei kan zijn door de druk van ons lichaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
let niet op me taalfouten! D:

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik begrijp dat dit een hele serieus vraag is maar als u op de universiteit zit kunt u zelf toch ook wel redeneren dat met de huidige evaluatie van de mensen het niet mogelijk is om ons massa met zo'n snelheid over het water te laten gaan dat we er niet door in zakken.

Steenketsen op het water is een goed voorbeeld, met de correcte snelheid kan de steen een bounce effect van het water krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over bevroren water kunt u lopen.
Verder kunt u via een brug oid naar de overkant komen.
(of u moet weten waar de paaltjes staan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ziet er wel realistisch uit, vooral omdat ze het vergelijken met het ketsen van kiezeltjes op het wateroppervlak. Maar als kind van deze tijd geloof ik niet zomaar iets, gewoonweg omdat het op YouTube staat. Zelfs zonder de video te bewerken zijn er allerlei trucs mogelijk om dit te faken.. Ik geloof het niet.

Maar petje af, ze brengen het goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan best. maar je moet heel snel kunnen bewegen om het water genoeg samen te persen in verhouding tot je lichaam. je moet maar eens denken dat als je uit een vliegtuig valt van 3000 meter hoogte in een meer. jij en ik weet dat water dan zo hard als beton word. dit komt door het moment van de water massa deze word zo spontaan op zij geduwt dat de weerstands kracht dit niet snel genoeg opheft. met als resultaat steen hard water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft te maken met de dichtheid van de moleculen.
In ieder geval kan het niet zonder zonder hulpmidellen:

http://www.goeievraag.nl/vraag/lopen-opblaasbal-water-lastig-velen.21477 :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen als we heeeeeeell snel lopen maar normaal kan dat niet :S. Ik denk dat als u op de uni. zit dat u zelf het kan proberen te beantwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou wel kunnen, als je maar hard genoeg kon lopen. Als je je voeten zo snel kon verplaatsen dat het wateroppervlak geen tijd had om te worden doorbroken als je je voet neerzet. In de praktijk is dat onhaalbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mwoah…. 1 gast zie je uitglijden, bij de andere duidelijke kringen die niet komen door de zogenaamde stappen op het water (weet niet hoe ze het geflikt hebben maar aan het water te zien ligt er een flexibel materiaal onder het water oppervlak)

bovendien zie je de schoen toch duidelijk nét iets te ver in het water gaan (en toch niet zinken…)

euhm, universiteit zei je toch? :)

misschien tijd voor een ander gesprekonderwerp idd….
check dit eens
http://www.youtube.com/watch?v=KSLUwmJOo_M&feature=related :OP

nee dat kan niet, als is het wat makkelijker als het weekje goed heeft gevroren.

zo, en nu ga ik de waterkoker ontkalken (tja.... heel hard water hier)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een normaal denkend mens zegt gelijk nee...en dat is het ook, neem aan dat de discussies dat ook beweren, zolang er nog geen bestaand bewijs is dat het echt kan, is het een fabel...

Hoe kom je erbij dat het kan door allerlei trucs die je ziet op sites?? Als je het zeker weet, laat het ons weten op GV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is reclame voor de schoenen ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
En trouwens, mensen moeten zelf eerst meer research doen, klik op het filmpje, op 1:57 leggen ze duidelijk uit dat het met een stellage is gedaan.