We hebben een schommel gemaakt van hout voor onze kinderen, alles hangt veilig en recht.maar zodra ze begint gaat de schommel scheef, wat nu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
8.4K

Het beste antwoord

Wellicht is het touw aan de ene kant ietwat elastischer dan aan de andere kant.

Laat haar op de schommel zitten, en merk dan met een watervaste stif op het touw af waar je de schommelplank vast moet zetten om de plank recht te stellen. Dan zit ze vlak & zal de schommel niet meer scheef gaan

! Tenzij de bovenste ligger niet perfect waterpas is; Als die scheef is, zijn de touwen ook oneven, en ga je scheef schommelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Beetje lastig om te adviseren zonder foto. Heb je palen in de grond? Want dan zitten ze waarschijnlijk niet diep genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien wel, dat ligt ook aan de grond, als deze drassig is en weinig klei dan moet je ze net zo diep zetten totdat hij super stevig zit.
Dat komt door een heel klein verschil in lengte tussen de twee koorden. Zorg dat de ophanging links en rechts precies waterpas is. Alleen dan zal de schommel recht blijven gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ander touw nemen wat niet uitrekt.