Hoe kan je het beste panalty's nemen? (voetbal)

Ik ga namelijk penalty's schieten tijdens een pauze van FC Groningen.
Dus hoe kan ik oefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Voetbal

Het beste antwoord

Een aanloop nemen tijdens de aanloop rustig blijven altijd een hoek in je hoofd tijdens je aanloop wachten tot de keeper naar een hoek toegaat en als die dat niet doet dan schiet je hem strak in die hoek wat je in je hoofd had dan kan die hem nooit meer hebben geloof mij maar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Trainen op een vaste hoek. Als je hem dan neemt, niet twijfelen maar gewoon die hoek in schieten. Ook niet opzichtig kijken naar die hoek voor hè hem neemt. Liefst een beetje omhoog de hoek in. Maar als je zenuwachtig bent, is gewoon laag, hard in een hoek de beste optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een goed schot in je benen.
Dan keihard door het midden.
Recht op de doelman af.
Meestal zal hij duiken,naar links of naar rechts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je rechtsbenig bent dan moet je in de linker hoek schieten dan draait de bal van de keeper weg.. Hetzelfde geldt andersom(linksbenig -> rechterhoek)
Daarnaast moet je nooit een rechte aanloop nemen hierdoor kan de keeper afleiden hoe je de bal gaat schieten.. Dus altijd schuin achter de bal gaan staan..
En het aller belangrijkste is is dat je sowieso tussen de palen schiet ;)

Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probeer te ontdekken wat het schietbeen is van de keeper. Dit been is over het algemeen het meest getraind, ook om af te zetten. Dan is met rechter been naar links afzetten, dus duiken comfortabeler dan naar rechts (onnatuurlijk) Andersom met sterker linker been zal ie dus eerder naar rechts gaan. (het is geen garantie) Maar maakt de keuze voor een hoek in ieder geval iets makkelijker.

Succes.
12 jaar geleden
Kies een hoek. Korte aanloop. Hard en hoog inschieten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Altijd hard in de hoek en het liefst ook hoog. Als je zenuwachtig bent beter laag. In ieder geval hard want dit geeft de doelman minder tijd om te reageren. Dan gaat ie er alsnog in als he hem slecht inschiet.