Ik doe Insanity al 3 dagen, is dat een goeie optie om af te vallen?

Ik doe Insanity en ik zweet me daarbij al kapot, de zweten druipen vanaf mijn hoofd tot de grond. Ik ben zelf 16 jaar, 170 cm en 80 kilo. Is dat een goeie optie om te afvallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Insanity is heel erg zwaar om te doen, niet echt een aanrader als je nog niet zoveel hebt gesport. Het kan zeker helpen bij afvallen, als je daarbij ook gezond en genoeg eet. Maar ik zou als ik jou was de videos beperken tot 2-3x in de week, en ook af en toe wat anders doen. Toegevoegd na 3 minuten: Kijk hier hoeveel energie je nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced As jij elke keer Insanity (of andere beweging) doet, en daarbij genoeg eet (dat je een klein beetje onder je TDEE zit, 200-500 kcal) dan zul je geleidelijk afvallen. Maar als jij sport/beweegt en daarbij te veel of te weinig eet, zul je geen goed resultaat zien en mogelijk zelfs gezondheidsklachten krijgen. En het is ook wel belangrijk dat je het leuk vind, doe je Insanity omdat je de uitdaging leuk vind? Of heb je zoiets van: ik moet afvallen, dus doe ik dit maar. Want met het 2de heb je de verkeerde motivatie.

Zeker op dit moment is piloxing en zumba ook heel goed. Maar ik ben toch liever voorstander om naar een sportschool te gaan met begeleiding want je kijk wel naar een video en die man weet niet wat je aan kan het is meer algemeen terwijl bij een sportschool krijg jij volledig aandacht het kost wel wat maar dan heb je oook wat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100