Ik doe Insanity al 3 dagen, is dat een goeie optie om af te vallen?

Ik doe Insanity en ik zweet me daarbij al kapot, de zweten druipen vanaf mijn hoofd tot de grond. Ik ben zelf 16 jaar, 170 cm en 80 kilo. Is dat een goeie optie om te afvallen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Insanity is heel erg zwaar om te doen, niet echt een aanrader als je nog niet zoveel hebt gesport.
Het kan zeker helpen bij afvallen, als je daarbij ook gezond en genoeg eet.
Maar ik zou als ik jou was de videos beperken tot 2-3x in de week, en ook af en toe wat anders doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk hier hoeveel energie je nodig hebt: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
As jij elke keer Insanity (of andere beweging) doet, en daarbij genoeg eet (dat je een klein beetje onder je TDEE zit, 200-500 kcal) dan zul je geleidelijk afvallen.

Maar als jij sport/beweegt en daarbij te veel of te weinig eet, zul je geen goed resultaat zien en mogelijk zelfs gezondheidsklachten krijgen.

En het is ook wel belangrijk dat je het leuk vind, doe je Insanity omdat je de uitdaging leuk vind? Of heb je zoiets van: ik moet afvallen, dus doe ik dit maar.
Want met het 2de heb je de verkeerde motivatie.
Ritsuka
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, hartelijk bedankt voor uw reactie. Uhhmm.. maar ik eet ook meestal Turks, wat er 's avonds op de bord staat eet ik op. Maar chips, cola, snoep en andere lekkernijen eet ik niet. Energy drank beperk ik 1 of 2 keer in de week. Ik ben zondag begonnen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Goed dat je die dingen probeert te verminderen.
Voor de rest gewoon proberen te zorgen dat je genoeg eet, wat eet je verd op een dag? Behalve Turks avondeten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Banaan, op school 2 pakjes 200ml dubbel friss. 2 Turks brood met 2 plakjes 48+ kaas. Melk op het ontbijt 1 glas 250 ml en 1 Turks brood ei.
Ritsuka
10 jaar geleden
Banaan: prima, geeft energie, iets van 100 kcal
dubbelfris: voornamelijk suikerwater, liever niet al te vaak
Turks brood: bedoel je echt 2 hele Turkse broden? die grote? http://www.fatsecret.nl/calorie%C3%ABn-voedingswaarde/algemeen/turks-brood
Dat kan, dan heb je daarmee 900 kcal
Bij het ontbijt nog een Turks brood, dan kom je op een totaal uit van ongeveer 1600-1700 schat ik, met je beleg erbij. En zonder je avondeten gerekend.
Misschien handiger om over te schakelen op volkoren boterhammen, dat geeft je denk ik meer energie en vult beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, nee :) geen hele dat is me wat te veel! 2 Turks broden van c.a 15 cm en 15 cm breed.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ok, dan zou je even moeten wegen hoeveel zo'n stuk is, en dan weet je hoeveel kcal het is, met behulp van die link die ik net plaatste.
En dat kun je vergelijken met de link waarmee je je TDEE kunt berekenen. Krijg je ongeveer genoeg energie binnen?
Zeker op dit moment is piloxing en zumba ook heel goed. Maar ik ben toch liever voorstander om naar een sportschool te gaan met begeleiding want je kijk wel naar een video en die man weet niet wat je aan kan het is meer algemeen terwijl bij een sportschool krijg jij volledig aandacht het kost wel wat maar dan heb je oook wat.